SEA - Zoekmachine adverteren

Adverteren in de zoekmachine, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, is een vorm van adverteren in verschillende zoekmachines zoals Google en Bing. Google is met een marktaandeel van 90% in Nederland het grootst. Wij gebruiken Google AdWords en Bing Ads om succesvol SEA in te zetten voor onze klanten. Met SEA krijg je per definitie meer bezoekers op jouw website. Maar voor een goed resultaat is het belangrijk om de juiste bezoekers, op het juiste moment te bereiken, met de juiste boodschap.

Daarnaast kiezen we bij Impres voor performance based marketing. Dit betekent dat we AdWords zien als een investering en geen kostenpost. Elke euro die jij er aan uitgeeft moet meer opleveren.

Waarom zoekmachine adverteren inzetten?

In de wereld van online marketing is de inzet van SEA onmisbaar om gevonden te worden. Het speelveld is door de jaren heen sterk veranderd. Waar voorheen vaak maar twee advertenties getoond werden, is de kans groot dat er nu 4 advertenties bovenaan de zoekresultaten te zien zijn. Hierdoor komen de organische resultaten onder druk te staan. Om dan toch zichtbaar te zijn bij je doelgroep is het nodig om SEA in te zetten.

De voordelen van zoekmachine adverteren

  • Direct zichtbaar bovenaan de zoekresultaten van Google of Bing.
  • Je bepaalt zelf het budget.
  • Je richt je op de groep die geïnteresseerd is in jouw product of dienst. Geeft dus geen geld uit aan de groep die hierbuiten valt.
  • Investeert in zoektermen die rendement opleveren en sluiten verliesgevende zoektermen uit.
  • Inzicht in resultaten.
    • Hoe vaak zijn je advertenties vertoond?
    • Hoe vaak is er op je advertenties geklikt?
    • Hoeveel heeft dit opgeleverd? Wat is het rendement?

Wat kan Impres betekenen voor jou?

We kijken samen met jou naar de mogelijkheden van SEA. Wat zijn jouw doelen? Wat zijn je verwachtingen? Welke zoekwoorden zijn belangrijk? Wat moet de bezoeker op de website doen?

Na het beantwoorden van deze vragen gaan we een campagnestructuur uitdenken. We kijken naar de beste manier om een zo efficiënt en overzichtelijk mogelijk account te ontwikkelen.

Maar hier stoppen we niet. We kijken continue naar mogelijke optimalisaties om jouw mediabudget nog efficiënter te gebruiken. We sturen bij waar nodig en houden alle campagnes nauwkeurig in de gaten.

We houden van open communicatie en nemen je mee in onze expertise. We zorgen voor overzichtelijke rapportages zodat jij precies ziet wat het rendement is van jouw campagnes.

Goed beheer scheelt AdWords budget

De prijs die je betaalt per klik is voor een groot gedeelte gekoppeld aan de kwaliteitsscore van een account. Zit het account goed in elkaar, is deze relevant en bieden de landingspagina’s de best mogelijke ervaring aan de bezoekers? Als het antwoord ja is zal Google je belonen en minder in rekening brengen voor een klik.

We zien dat klanten die hun account zelf beheren gemiddeld een 6 scoren, op een schaal van 10. Dit is voldoende maar kan beter. Onze accounts scoren gemiddeld een 8+. Dit betekent een besparing van 20 – 30% in de kosten per klik!

Overtuigd?

Neem vrijblijvend contact op door te bellen naar 038 – 386 91 81 of vul het contactformulier in.