Advertising

Als we het hebben over online marketing, zijn er twee ‘klassieke’ manieren om je doelgroep te bereiken: met SEO of met advertenties. Twee extreem uiteenlopende technieken. Waar de één echt op de lange adem speelt, zet de andere in op quick wins en snel schakelen. Advertising is een typisch voorbeeld van die laatste variant. Hiermee knal je jouw bedrijf namelijk direct de wereld in, zonder vertraging. Dit kan natuurlijk op een reusachtige hoeveelheid verschillende platforms zijn; van Google platformen als YouTube en de zoekmachine, tot social media platformen als Facebook en Instagram. Klinkt goed? Lees snel verder en ontdek de mogelijkheden!

Google Ads

Als een van de grootste (tech) bedrijven ter wereld, heeft Google een hele grote vinger in de pap in het reilen en zeilen van iedereen die zich op het internet begeeft. Zo ook op het gebied van advertenties. Google heeft een uitgebreid advertentienetwerk, voor zowel tekst, banner als video-advertenties. Het Google Search Network is de plek waar je jouw zoekmachine advertenties (SEA) inkoopt. Hier zetten we tekstadvertenties in, gekoppeld aan zoekwoorden, waarmee we bezoekers afvangen; nog voordat ze bij de organische resultaten aangekomen zijn. In deze zelfde zoekmachine, kunnen we ook je producten tonen, in de vorm van Google Shopping advertenties. Deze speciale advertenties geven direct een product afbeelding en een prijs weer, zodat de klant direct weet waar hij of zij aan toe is.

Daarnaast biedt Google voor het draaien van banners op het Google Display Netwerk. Dit is een netwerk van ruim twee miljoen websites, die allemaal beschikbaar zijn om jouw product op te vertonen. Zo bereik je jouw doelgroep overal waar ze zich op het internet maar kunnen begeven. Tenslotte is er dan nog YouTube. Google’s video-platform is dé manier om jouw publiek te bereiken met video marketing. Kortom: Google biedt je over de volledige breedte mogelijkheden om je publiek te bereiken, met gevarieerde, originele ad-content.

Social advertising

De gemiddelde internetgebruiker bevindt zich 2,5 uur per dag op social media. Daar wil jij natuurlijk op inspelen! Met social advertising doen we precies dat: jouw doelgroep bereiken, op de momenten die ertoe doen en op de platformen waar ze zich het meest bevinden. Richt jij je op een doelgroep die van sfeer en inspiratie houdt? Dan zeggen wij adverteren op Instagram en Pinterest. Heb je een overwegend jonge doelgroep met een voorliefde voor video content? Dan zeggen wij adverteren op TikTok en YouTube. Elke doelgroep bevindt zich wel op een social media platform, de truc is om ze te vinden en ze vervolgens op hun wenken te kunnen bedienen; met producten en content waar ze zich in kunnen vinden.

Leer alles over social advertising

Feed management

Om je Shopping advertenties optimaal in te richten, moet er aandacht besteed worden aan je productinformatie. Zijn de koppen bijvoorbeeld consistent ingedeeld en worden alle afbeeldingen wel op de juiste grootte gevuld door je Content Management Systeem (CMS). Dit soort zaken lopen we allemaal door met feed management. Bij IMPRES maken we gebruik van Channable als feed management partner. Dit platform verzamelt alle data van je producten op één plek en maakt het mogelijk om deze te koppelen aan verschillende platformen. Denk hier dus niet alleen aan Google Shopping, maar ook aan Bol.com, Amazon en eBay. Met feed management maken we het dus mogelijk om jouw producten (vrijwel) moeiteloos op verschillende plekken aan te kunnen bieden; item voor item, met een uniforme uitstraling.

twee mensen hard aan het werk met advertising

Ready to get some results?

Wij ook! Wij helpen je graag om een strategie te bedenken en deze ook uit te voeren met als doel om jouw gewenste resultaat te behalen. Wil je graag meer hierover weten? Neem dan contact op.

Neem contact op
employee 500x500 wouter

Wouter Visser (Online Marketeer)

Telefoon: 038-3869181 E-mail: wouter@impres.nl