Bezoekers en gebruikers begrijpen, klanten grijpen

Levert je website wat je ervan had verwacht? Een website is eigenlijk niet klaar na oplevering. Door gedrag te meten, krijg je inzicht in je bezoekers en wat je kunt aanpassen om de kans op leads, klanten en sollicitanten te vergroten.

Begrijpen wat je bezoekers en klanten doen en willen

Betere conversie dankzij eenvoud en gebruiksgemak

Nieuwe ideeën bedenken en testen

Hoe je weet of je website doet wat je verwacht

Tijdens de bouw van elke nieuwe website zoeken we een balans tussen jouw wensen en wat bewezen theorie ons leert. Hoewel smaak en harde logica soms schuren, is je doelgroep altijd bepalend.

Juist daarom is conversieoptimalisatie na oplevering zo relevant. Door concrete (gedrags)doelen te stellen en vervolgens te meten wat er op je website gebeurt, weten we of gemaakte keuzes goed uitpakken. Dit vraagt om een experimentele aanpak waarin we samen bepaalde hypotheses bedenken om meer resultaat uit jouw website te halen.

Van inzicht naar het juiste gedrag

Vanuit inzicht kunnen we vervolgens optimaliseren op het juiste gedrag. Denk aan het sneller converteren via een contactformulier en  sneller afronden van een bestelproces of daadwerkelijk lezen van een blog, downloaden van een prijskaart of inschrijven op een nieuwsbrief.

Een aanpassing aan het design, de navigatie of de content kan hierin verschil maken. Dat kunnen kleine verbeterpunten zijn, maar ook grootschalige A/B-testen van hele nieuwe concepten.

De juiste schaal voor CRO

Wanneer is CRO echt relevant en de impact betrouwbaar en significant? De meningen zijn daarover verdeeld. Het hangt af van het type bedrijf en hoe belangrijk de website is in termen als leads en omzet. 

Om de inzet van CRO te verantwoorden, kijken we kritisch naar jouw resultaten, zoals:

  • Het aantal zachte en harde conversies per maand.
  • Het aantal (unieke) bezoekers per maand.
  • De omzet die je haalt uit je website.
  • De tijd en middelen die je steekt in je website.
  • De aanpasbaarheid van je website.

Waar webshops het moeten hebben van grote aantallen, werkt dat voor B2B-bedrijven vaak anders. Je hebt niet altijd veel bezoekers of conversies nodig om CRO te verantwoorden.

Digitale interactie met klanten

"Potentiële klanten bezoeken graag websites die antwoord geven op hun vraag."

Dit is waar we je mee helpen

Oplossingen

Succes is het logische gevolg van de juiste dingen doen. Daarom hebben we per expertise ons werk duidelijk uiteengezet in 3 onderwerpen. Elk onderwerp draagt op eigen wijze bij aan doelen die je kunt hebben.

Strategie & Fundament

Werken volgens een plan en de juiste theorieën.

  • Audit van huidige website.
  • Setup CRO-tooling.
  • Setup experimenten.
  • Selectie van theorieën.

Begrijpen & Testen

Je bezoekers beter begrijpen en meer halen uit advertising, content en SEO.

  • Toepassen theorieën.
  • Uitvoeren van experimenten.
  • Heatmaps, polls, usability tests en recordings.
  • Testen wat werkt via A/B-varianten (onsite).
  • Designbriefing.

Ontwerpen & Verbeteren

Je website of applicatie gericht verbeteren dankzij slim webdesign in combinatie met CRO.


  • Landingspagina’s voor klanten.
  • Landingspagina’s voor sollicitanten.
  • Contentpagina’s.
  • Aanpassingen vanuit A/B-experimenten.

Dit is hoe we werken

Als je met ons samenwerkt, profiteer je van een aanpak die zich dagelijks bewijst. Deze aanpak helpt je om aan de hand van praktische stappen je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.

Dit is waar je op kunt vertrouwen

6 zekerheden

Strategisch partnerschap

We werken het best met klanten die vertrouwen op een verantwoordelijke en proactieve partner en behoefte hebben aan duidelijke doelen.

Wendbaar volgens plan

De weg naar resultaat heeft bochten en soms een kruispunt of afslag. Er is niet één vaste route naar succes. Daarom combineren we expertise op een flexibele manier. Daarnaast is de samenwerking maandelijks schaalbaar en opzegbaar.

Begrijpelijk en datagedreven

Marketing hoeft niet moeilijker te zijn dan het is. Jouw website en campagnes worden tot in detail gemeten en begrijpelijk gemaakt in je eigen dashboard. Zo helpen we je marketing begrijpen, beleven en uitvoeren, zoals wij dat doen.

Regelmaat en structuur

Goed samenwerken vraagt om heldere communicatie, planning en structuur. Dat biedt rust. Daarom organiseren we ons werk tot in detail in Jira en plannen we geregeld samenwerkdagen bij ons of bij jou op kantoor.

Persoonlijke aandacht

Om onze kwaliteit te borgen, werken we met een beperkt aantal klanten samen. Zo kunnen we werken op de manier die bij ons past en krijg jij blijvend de aandacht die je verdient.

Gebundelde expertise

Meerdere specialisten, één team. Elke collega werkt vanuit zijn of haar eigen kracht aan jouw doelen. Onze vaste strateeg en standaarden brengen het allemaal samen.

Dit is wat je moet weten

Goede vragen en eerlijke antwoorden

Je wilt zorgvuldig kiezen voor het juiste bureau. Dat snappen we. Daarom hebben we een aantal relevante vragen die we vaak krijgen alvast voor je beantwoord.

Hoe past CRO in een breder digitaal marketingplan?

Conversieoptimalisatie kan een belangrijke rol spelen in elk marketingplan. Met name omdat het je laat denken aan/vanuit je doelgroep en de feitelijke resultaten van alles wat je doet aan marketing. Steek je veel geld en tijd in blogs, e-mailmarketing, advertentiecampagnes en productpagina’s, dan laat CRO je concreet zien wat je doelgroep hier mee doet.

Wat zijn de meest voorkomende uitdagingen bij het uitvoeren van CRO?

Met name de impact van CRO op daadwerkelijk resultaat en betrouwbaarheid van data die dit onderbouwt. Komt een nieuwe lead uit een CRO-ingreep, of uit iets anders? Is er überhaupt genoeg volume en data? Daarnaast is CRO niet iets eenmaligs, maar een continu proces wat tijd nodig heeft. Geduld en een lange termijn blik is daarvoor essentieel.

Hoe meten jullie het succes van een CRO-traject?

We meten het succes van een CRO-ingreep of traject door te bepalen wat we willen verbeteren (micro conversies en conversies) en wat we aan resultaat hiervan verwachten. Dit vormt de basis van een hypothese. Daarna is het een kwestie van meten en na een bepaalde periode hierover rapporteren. 

Wanneer is CRO relevant?

Of CRO voor jouw organisatie relevant is, hangt af van meerdere factoren. Voordat we aan CRO beginnen, kijken we eerst naar zaken als het aantal maandelijkse bezoekers, conversies en de omzet die je haalt uit je website. Daarnaast speelt de staat van je website een grote rol. Als er echt wat te verbeteren valt aan het design, de navigatie of de content, dan kunnen we vanuit CRO elke ingreep strak meten.

Hoeveel kost het om CRO bij jullie af te nemen?

We hebben geen vaste prijs voor deze dienst. Dit houden we flexibel binnen een maandelijkse abonnementsprijs, omdat het per klant varieert hoe belangrijk CRO is of gevonden wordt en hoe druk we er op enig moment mee zijn. Hoe we ons werk precies inkleuren, bepalen we dus samen. Bekijk hier onze actuele abonnementsprijzen.

Jouw vraag onbeantwoord?

Laat het ons gerust weten. Antwoord krijg je sowieso. Misschien voegen we ‘m zelfs toe aan deze pagina.

Dit werkt

Cases

Onze aanpak werkt voor steeds meer organisaties.
Hoe we dat voor elkaar krijgen, lees je in onze cases.

"IMPRES heeft kennis in huis op veel verschillende gebieden van online marketing. Ze denken mee in de doelstellingen van onze organisatie en schakelen snel. Wij werken nu enige tijd samen met IMPRES en ik heb deze samenwerking tot nu toe alleen maar positief ervaren!"

Willemijn Tilman

Marketing Manager bij FIT Professionals
Dit mag altijd

Heb je vragen over deze oplossing? Neem contact op met Wieteke

Over Wieteke

Altijd enthousiast en met volle energie. Helpt jouw marketingvraag vertalen naar een goed plan en concrete oplossingen.

Bedankt voor je bericht! 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.