Jouw website laten groeien zonder advertenties

Vanuit SEO optimaliseer je website voor zoekmachines. Maar wat als de zoekmachine verandert? De traditionele 3 pijlers zijn achterhaald. We kijken breder. SEO als signaalfunctie kan goud waard zijn voor jouw website en merk.

Je website technisch op orde voor veranderende zoekmachines

Betere resultaten door meer relevantie en autoriteit

Duurzamer groeien zonder advertenties

Hoe SEO bijdraagt aan jouw doelen

Het online landschap verandert. Hard. In de top 3 van Google belanden - en daar ook blijven - was al een uitdaging. Is het straks nog wel relevant met de komst van Search Generative Experience? Als je wilt winnen in zoekmachines moet je altijd voorop lopen in wat mogelijk is en je aanpassen.

SEO kan nog steeds een belangrijke bijdrage leveren aan doelen als betere vindbaarheid, meer bereik en zelfs meer klanten en omzet. Het is wel belangrijk om goed te snappen hoe en wat je ervan mag verwachten.

Daarom vliegen wij SEO aan vanuit de doelen die onze klanten hebben. Daarin maken we duidelijk welke werkzaamheden en investeringen relevant zijn en welke juist niet.

Het groeiende belang van relevantie

Jarenlang is SEO ingezet om de zoekmachine optimaal te bedienen of te misleiden. Dat heeft geleid tot een overvol internet waarin relevantie en echte gebruiksvriendelijkheid soms ver te zoeken is. Blogs staan bol van de zoekwoorden en nutteloze content om maar gevonden te worden. Het ‘gewoon’ beantwoorden van vragen, inhoudelijk bedienen van zoekers en het leveren van informatie raakt daardoor ondergesneeuwd.

De snelle opkomst van AI gaat een hoop hierin veranderen. Hoe relevant is zoekwoordenspam nog als de zoekmachine zijn eigen, concrete antwoord geeft? We zien nu al dat Google updates doorvoert waarmee ze irrelevantie afstraffen. Precies wat het vakgebied en het internet nodig heeft.

Daarom zoeken wij voor elke klant naar optimale relevantie. Wat houdt jouw publiek bezig waarin jouw bedrijf relevant is? Door vanuit SEO goed te kijken naar zoekgedrag en intentie, geven we richting aan de relevante content en informatie die jouw bedrijf en toekomstige klant echt nodig heeft.

Digitale interactie met klanten

"Potentiële klanten bezoeken graag websites die antwoord geven op hun vraag."

Dit is waar we je mee helpen

Oplossingen

Succes is het logische gevolg van de juiste dingen doen. Daarom hebben we per expertise ons werk duidelijk uiteengezet in 3 onderwerpen. Elk onderwerp draagt op eigen wijze bij aan doelen die je kunt hebben.

Strategie & Fundament

Begin op tijd en bouw aan lange termijn en continu resultaat.


  • Audit van huidige website.
  • Strategie en planning.
  • Doelgroepbepaling.
  • Zoekwoordenonderzoek.
  • Inkoop van linkbuilding.

Techniek

Jouw website begrepen door veranderende zoekmachines.

  • Sitestructuur.
  • Crawling en indexering.
  • Zoekwoorden en posities.
  • Hygiënefactoren.
  • Backlinks en structured data.
  • Lokale SEO.

Klanten

Jouw website gevonden en begrepen door kritische bezoekers.

  • Autoriteit en linkbuilding.
  • Relevante content.
  • Optimalisatie vanuit zoekgedrag en intentie.

Dit is hoe we werken

Als je met ons samenwerkt, profiteer je van een aanpak die zich dagelijks bewijst. Deze aanpak helpt je om aan de hand van praktische stappen je bedrijf naar het volgende niveau te brengen.

Dit is waar je op kunt vertrouwen

6 zekerheden

Strategisch partnerschap

We werken het best met klanten die vertrouwen op een verantwoordelijke en proactieve partner en behoefte hebben aan duidelijke doelen.

Wendbaar volgens plan

De weg naar resultaat heeft bochten en soms een kruispunt of afslag. Er is niet één vaste route naar succes. Daarom combineren we expertise op een flexibele manier. Daarnaast is de samenwerking maandelijks schaalbaar en opzegbaar.

Begrijpelijk en datagedreven

Marketing hoeft niet moeilijker te zijn dan het is. Jouw website en campagnes worden tot in detail gemeten en begrijpelijk gemaakt in je eigen dashboard. Zo helpen we je marketing begrijpen, beleven en uitvoeren, zoals wij dat doen.

Regelmaat en structuur

Goed samenwerken vraagt om heldere communicatie, planning en structuur. Dat biedt rust. Daarom organiseren we ons werk tot in detail in Jira en plannen we geregeld samenwerkdagen bij ons of bij jou op kantoor.

Persoonlijke aandacht

Om onze kwaliteit te borgen, werken we met een beperkt aantal klanten samen. Zo kunnen we werken op de manier die bij ons past en krijg jij blijvend de aandacht die je verdient.

Gebundelde expertise

Meerdere specialisten, één team. Elke collega werkt vanuit zijn of haar eigen kracht aan jouw doelen. Onze vaste strateeg en standaarden brengen het allemaal samen.

Dit is wat je moet weten

Goede vragen en eerlijke antwoorden

Je wilt zorgvuldig kiezen voor het juiste bureau. Dat snappen we. Daarom hebben we een aantal relevante vragen die we vaak krijgen alvast voor je beantwoord.

Garanderen jullie mij posities in de zoekmachine?

Hoewel er bureaus zijn die hoge posities garanderen, doen wij dat bewust niet. Het is namelijk makkelijk dit soort garanties waar te maken op irrelevante zoekwoorden op hoge posities. Voor jou als klant is dat niet waar je mee geholpen bent. Relevantie, kosten, posities en resultaten zijn allemaal belangrijke factoren die bijdragen aan jouw doelen.

Hoe meten jullie de resultaten van SEO?

Jouw doelstellingen zijn leidend. Ook in relatie tot SEO. Door vanuit jouw doelen te denken, weten we beter welke aspecten van SEO relevant zijn en welke minder. We bepalen heldere KPI’s en meten deze nauwgezet in een dashboard op maat. Daarnaast gebruiken we betaalde tools die ons helpen resultaten nog beter te interpreteren en vervolgstappen te bepalen.

Hoe lang duurt het voordat SEO resultaat oplevert?

Dat is volledig afhankelijk van jouw situatie en doelstellingen. Samen kijken we naar hoe we snel en effectief impact kunnen maken met SEO. Het is belangrijk te onthouden dat SEO een langetermijnstrategie is wanneer je gevonden wilt worden op concurrerende onderwerpen of wanneer je een reeds volwassen markt betreedt.

Is SEO nodig als ik veel adverteer?

Hoewel advertenties op korte termijn verkeer en leads naar een website trekken, is dit niet per se een houdbaar en schaalbare route voor de langere termijn. Advertenties kosten immers geld, worden gemiddeld steeds duurder en zijn vaak gericht op de meer bewuste koper. SEO biedt je een geleidelijke route naar op termijn meer bekendheid en ‘gratis’ bezoekers. Wij zijn daarom van mening dat je SEO en adverteren niet los van elkaar moet zien. Deze kanalen versterken elkaar en zijn complementair. De juiste verhouding kunnen we samen vinden dankzij onze flexibele manier van werken.

Hoe blijven jullie op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen?

We bezoeken geregeld evenementen, volgen trainingen en lezen dagelijks over alles dat maar met SEO te maken heeft. Daarnaast zijn we actief lid van de online community SEO Mastermind. We gaan zelfs jaarlijks naar hét internationale SEO-event in Brighton.

Hoeveel kost het om SEO bij jullie af te nemen?

We hebben geen vaste prijs voor deze dienst. Dit houden we flexibel binnen een maandelijkse abonnementsprijs, omdat het per klant varieert hoe belangrijk SEO is of gevonden wordt en hoe druk we er op enig moment mee zijn. Hoe we ons werk precies inkleuren, bepalen we dus samen. Bekijk hier onze actuele abonnementsprijzen.

Hebben jullie voorbeelden van succesvolle SEO-trajecten en projecten?

Ja zeker! We schrijven daar geregeld over. Bekijk onze cases om inspiratie op te doen en meer te weten te komen over ons werk.

Jouw vraag onbeantwoord?

Laat het ons gerust weten. Antwoord krijg je sowieso. Misschien voegen we ‘m zelfs toe aan deze pagina.

Dit werkt

Cases

Onze aanpak werkt voor steeds meer organisaties.
Hoe we dat voor elkaar krijgen, lees je in onze cases.

"IMPRES zet voor Kobalt verschillende tools in om ons te profileren. De volledige online marketing, de website, koppelingen met systemen van derden en foto en videomarketing wordt door IMPRES geregeld. De lijntjes zijn kort en persoonlijk waardoor ze een goed beeld hebben van onze visie. Ze hebben duidelijk veel kennis van zaken en geven onze totale online aanwezigheid vorm."

Ernst Traag

Eigenaar bij Kobalt
Dit mag altijd

Heb je vragen over deze oplossing? Neem contact op met Wieteke

Over Wieteke

Altijd enthousiast en met volle energie. Helpt jouw marketingvraag vertalen naar een goed plan en concrete oplossingen.

Bedankt voor je bericht! 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.