Podcasts

Ondanks ze al jaren meegaan, is de podcast een van de meest up-and-coming media formats van dit moment. Audio wordt steeds meer gebruikt als een marketingtool, om klanten content aan te bieden in een makkelijker consumeerbaar format dan bijvoorbeeld een video. Dit multitask-vriendelijke format leent zich bijvoorbeeld perfect voor klanten die veel onderweg zijn maar hun tijd in de auto wel goed willen benutten. Klinkt goed? Lees snel verder en ontdek hoe podcasts jouw onderneming kunnen helpen!

Wil jij met podcasts aan de slag te gaan? Then let’s get talking!

Neem hier contact met ons op!

Brand marketing

Online zichtbaarheid is essentieel voor elk bedrijf met digitale ambities. Door aanwezig te zijn op verschillende, relevante, kanalen breng je jouw product en boodschap effectief over op een zo groot mogelijke doelgroep. Podcasts zijn het perfecte medium om jouw brand marketingstrategie mee uit te breiden. Met de positieve word of mouth die door jouw podcast gegenereerd wordt, kom je namelijk niet alleen vaker langs in het gezichtsveld van je doelgroep, je neemt ook nog eens een goede stap in de richting van thought leadership. 

Multi-channel distribution

De kracht van podcasts komt het best tot zijn recht in een geavanceerde multi-channel contentstrategie. Wat houdt dit dan precies in? Zie het als de productie van één stuk content, welke vervolgens hyper-efficiënt ingezet wordt. Een podcast kan bijvoorbeeld naast publicatie op de reguliere podcastdistributiekanalen ook worden ingezet als social media content op kanalen als Instagram. Dan wordt deze natuurlijk niet in zijn totaliteit gepubliceerd, maar in bite-sized snippets, verspreid over meerdere posts. Deze snippets moeten vervolgens op zichzelf meerwaarde bieden aan de kijker/luisteraar, maar ook verleiden om de volledige opname te luisteren en zich uiteindelijk te abonneren op de podcast. 

Niels Krikke podcasts IMPRES

Employer branding

Ben je naarstig op zoek naar nieuwe medewerkers, maar wil de zoektocht nog niet echt vlotten? Podcasts zijn een perfect kanaal om je personeel aan het woord te laten. Met een eigen corporate podcast kan je bijvoorbeeld medewerkers van verschillende afdelingen elkaar laten interviewen en hun verhaal laten doen over hun dagelijkse bezigheden. Daarnaast is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om aan het eind van je informatieve podcast te melden dat je nog op zoek bent naar toppers om je team te versterken. Dat zijn wij trouwens ook altijd

Podcast opname

Ben jij klaar om de volgende stap in je digital journey te zetten en sta je te popelen om met podcasts aan de slag te gaan? Then let’s get talking! Wij denken graag met je mee over hoe podcasts het beste in te zetten zijn voor jouw business. Geef ons een belletje of een mailtje en we planning direct een vrijblijvend gesprek met je in! 

Wil jij met podcasts aan de slag gaan? Then let’s get talking!

Neem hier contact met ons op!