Online Marketing

Online marketing is een prachtige parapluterm. Zal ik je een geheim verklappen? Op zichzelf zegt deze eigenlijk helemaal niks! Nee, dat is niet omdat het maar een vaag vak is en we stiekem maar wat aan lopen te klooien. Dat komt simpelweg doordat er ongelooflijk veel verschillende opties, diensten en services binnen een online marketingstrategie kunnen vallen. Denk bijvoorbeeld aan technieken om hoger in de verschillende zoekmachines te komen, dat is een compleet andere tak van sport dan bijvoorbeeld het optimaliseren van een website zodat deze meer conversies draait. Kortom: context is key wanneer het aankomt op online marketing. Geïnteresseerd in een specifiek deel? Check de pagina’s hieronder. Op zoek naar een birds-eye-view van online marketing en wat allemaal wel niet mogelijk is? Lees dan snel verder!

online marketing seo, advertising, content marketing

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Misschien dat ze deze term ook wel kent onder zijn Engelse naam ‘Search Engine Optimization’ of ‘SEO’ in het kort. Zoekmachine optimalisatie omvat zelf ook weer reusachtige verscheidenheid aan trucjes en technieken. Maar onderaan de streep hebben ze allemaal één groot doel: jouw website hoger in de zoekresultaten krijgen van bedrijven als Google en Microsoft (Bing). SEO is binnen online marketing de meest duurzame manier van investeren omdat SEO blijvende resultaten geeft. Binnen SEO hanteren we de drie pijlers ‘Content‘, ‘Techniek‘ en ‘Autoriteit‘. Benieuwd naar wat deze inhouden? Check de pagina!

Advertising

Advertenties is het eerste waar de meeste mensen aan denken als het om online marketing gaat. Niet heel gek, we worden namelijk elke dag bekogeld met een werkelijke cannonade aan advertenties van oneindig veel verschillende merken. De juiste advertentie bij de juiste persoon op het perfecte moment zien te krijgen, is echter een techniek die een stuk meer kennis vergt dan je op het eerste oog zou zeggen!

Eén van de dingen die wij het leukste vinden aan advertising is dat we cross-platform advertentie-strategieën op kunnen zetten. In dit soort strategieën werken we uit hoe we jouw doelgroep op zo veel mogelijk plekken met je merk of product kunnen bestoken, om ze steeds iets dichter bij die begeerde conversie te krijgen. Denk hierbij aan dingen als social advertising en display banners op externe websites, maar ook aan zoekmachine advertenties, op basis van de zoekactie van de gebruiker. Nieuwsgierig geworden? Lees hier alles over advertising

Webanalyse

Werken op basis van data. Dat klinkt misschien logisch, maar steeds vaker zien we voorbeelden van bedrijven en campagnes die nieuwe (vaak inderdaad vette) concepten de lucht in gooien en vervolgens op een dood punt blijven hangen na de lancering. Dat is natuurlijk zonde en daarbij ook nergens voor nodig! Door data driven te werk te gaan, houden we constant het oog op de prestaties van je campagnes, website of content en optimaliseren we steeds verder.

Hoe gek je het ook maar kan bedenken, wij willen het allemaal tracken, want meten is weten! Zo kunnen we bijvoorbeeld telefoongesprekken tracken die gestart worden vanaf je site of advertenties, kunnen we bijhouden hoe mensen zich op je site gedragen door middel van heatmaps en kunnen we overzichtelijke dashboards bouwen waar al deze data in af te lezen is. Klinkt goed? Ontdek wat webanalyse voor jouw bedrijf kan betekenen!

online marketing conversie optimalisatie, emailmarketing en webanalyse

Conversie optimalisatie

Je hebt een website of een webshop in de lucht… en nu? Als je het aan ons vraagt krijg je een kraakhelder antwoord, in drievoud: optimaliseren, optimaliseren, optimaliseren! Hoe sterk doordacht je site namelijk ook is, er valt altijd wel wat te verbeteren. Kunnen gebruikers wel makkelijk door je site navigeren en de content die ze zoeken snel vinden? En heb je wel eens goed geanalyseerd hoeveel mensen er afhaken in het afrekenproces van je webshop en waarom? Met conversie optimalisatie gaan we aan de slag met dit soort vraagstukken en zoeken we de grootste optimalisatiepunten van je website. Om zo de conversie te boosten, het gebruik te verbeteren en de bounce rate te verlagen! Benieuwd hoe we hierin te werk gaan? Check het hier

Content marketing

Weer zo’n breed begrip: content. Heel kort gezegd, gaat het hier om elke mogelijke vorm van tekst- of beeldmateriaal wat je bedrijf de wereld in helpt. Dit gaat van de teksten op je website tot de video’s die je op je Instagram bedrijfspagina post. Als je dit goed in hebt gericht, dan heeft alles een bepaald sausje wat het perfect bij jouw bedrijf laat passen. Een dergelijke huisstijl en tone-of-voice zijn echter niet van de een op de andere dag geboren. Hier gaat een heel proces aan vooraf. Denk dan bijvoorbeeld aan het vaststellen van de doelgroep die je wil bereiken en wat hen beweegt om bepaalde investeringen te doen. Een merk moet zijn identiteit echt ademen, een perfect aansluitende, crossmediaal doorgevoerde vormgeving is dan ook essentieel voor succes. Elke plek waar de klant in aanraking komt met je merk, moet je er ook écht staan. Op zoek naar richting, om een rots van een merk op te gaan bouwen? Ontdek hoe je hier direct mee aan de gang kan

E-mailmarketing

E-mail marketing is een marketingvorm uit de geschiedenisboeken. Een klassieke techniek om je klanten te bereiken… en het werkt nog steeds! Sterker nog, met e-mail automation zijn er nog veel meer mogelijkheden dan ooit tevoren. Waar het eerst een kwestie was van bijna lukraak nieuwsbrieven versturen, in de hoop dat deze wat opleveren, zijn er nu oneindig veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld op het gebied van personalisatie. Stel iemand heeft eerder een bestekset bij je gekocht, maar geen aanvullende accessoires als een bestekbak en rubberen matjes om deze mooi in de keukenlade te laten vallen.

Deze persoon komt, als jij je e-mail campagnes goed hebt in laten stellen, vervolgens in een geautomatiseerde lijst terecht. Hier worden vervolgens aanvullende producten bij zijn of haar aankoop gematcht. Deze worden automatisch in een e-mailtemplate geplaatst en de brief wordt een bepaalde periode na de aankoop systematisch verzonden door een provider als MailChimp. De klant ontvangt de brief, herkent het probleem dat het ontbreken van deze supplementaire producten veroorzaakt, en gaat vervolgens over tot aanschaf. Technieken als deze, zijn perfect voor het serieus verhogen van je customer lifetime value, in andere woorden: het verhogen van de waarde die een klant jou op de lange termijn brengt. Klinkt goed? Hier lees je meer over de mogelijke toepassingen van E-mail voor jouw bedrijf!

man gefocust op zijn camera werk

Video marketing

Videoformats komen in bijna net zoveel varianten als marketing disciplines dat doen. Maar hoe kom je tot een perfect concept en wat is vervolgens de beste manier om je doelgroep te bereiken met je nieuw-geschoten beeldmateriaal? Met brainstorms en creatieve sessies komen we steeds dichter op de kern van je bedrijf, zo ontdekken we samen wat jouw bedrijf écht nodig heeft. Is dat een klassieke bedrijfsfilm, of toch juist een vet, creatief concept? Sketches, promo video’s, drone video’s, noem het maar op! Met alleen een tof videoconcept ben je er natuurlijk nog niet. Hij moet ook de wereld in geholpen worden! In het geval van een videoadvertentie moeten bijvoorbeeld campagnes ingesteld worden, op verschillende platformen, om deze zo optimaal mogelijk aan je doelgroep voor te kunnen schotelen. Benieuwd wat ons proces hierin is? Ontdek hoe we van concept naar campagne werken!

Ready to shoot for the stars met je online marketing?

Wij hebben er ongelooflijk veel lol in om de volledige of een deel van de online marketing uit te voeren! Klinkt goed? Neem dan snel contact met ons op, wij hebben er zin in!

Neem contact op

Ga snel naar een van de andere online marketing pagina's

employee 500x500 gudo

Gudo Dijkman (Head of Marketing)

Telefoon: 038-3869181 E-mail: gudo@impres.nl