Visual content creation (foto + video)

Onze eigen aftermovie - Workshop blockchain 2018

Bekijk bovenstaande aftermovie van onze workshop blockchain 2018.
Wat zie je, welke indruk wekt het?

Met deze video hebben we een workshop van een dag samengevat in 30 seconden. Een populair gezegde is dan ook: ‘Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden’. En dit gezegde stamt nog uit de tijd vóór YouTube, online advertising en Instagram-influencers en is in het huidige marketinglandschap relevanter dan ooit. Het is dan ook logisch dat visual content creation ofwel videomarketing de laatste jaren een enorme vlucht heeft genomen. Uit cijfers blijkt dat social posts met video 1200% meer shares genereren dan posts met tekst en afbeeldingen gecombineerd. Ook blijkt dat de conversie op een landingspagina met 80% verhoogd kan worden door het inzetten van video. Ga dus aan de slag!

Boodschap makkelijk ontvangen

Mensen zijn enorm visueel ingesteld. Daarom wordt een boodschap met beeld, geluid en tekst veel beter opgenomen dan dezelfde boodschap die alleen via tekst wordt gebracht. Kijken en zo informatie geserveerd krijgen is nou eenmaal veel gemakkelijker dan lezen. Een vorm waarmee je informatie naar je toe moet halen. Daarnaast is video persoonlijker wat weer bijdraagt aan een positieve merkbeleving.

Uit onderzoek blijkt ook dat 65% van de kijkers meer dan 75% van een video bekijkt. Ga maar eens na: jij kijkt toch ook liever een video over een onderwerp waarin je geïnteresseerd bent dan dat je een A4’tje leest over hetzelfde onderwerp?

Videovormen

Er zijn veel verschillende videovormen die ingezet kunnen worden om je online strategie te nurturen: bedrijfsvideo, explanimation, evenement registratie, webserie, how to, online cursus, branded video, infographic, achter de schermen, roadmovie, tutorial, interview, testimonial, etc.

Voorbeeld: zo doen wij het
Aan ons kerstgeschenk hing vorig jaar een AR-kaart. Wanneer die gescand werd met een app, speelde onderstaande video af.

Ons doel: op een unieke manier onze klanten fijne feestdagen wensen, tonen dat wij vooruitstrevend te werk gaan met techniek én onze unieke, persoonlijke touch toevoegen.

Fijne Feestdagen | Video IMPRES 2018

Multidisciplinair inzetten voor hoge ROI

Video’s die je ontwikkelt binnen je contentstrategie kan je op verschillende manieren inzetten via diverse communicatiekanalen. Gebruik je video op je website, in blogberichten, als social media posts, in nieuwsbrieven, binnen SEA-campagnes en bij online ads. Hierdoor is het rendement van het maken van visual content enorm hoog.

Aan de hand van videomarketing kun je de USP’s van jouw product of dienst beter overbrengen op jouw doelgroep waarmee je traffic genereert naar jouw website en potentiële klanten triggert. Bijkomend voordeel: door de komst van YouTube en andere sociale mediakanalen wordt videocontent makkelijker en sneller gedeeld dan ooit.

Adverteren op YouTube

Per dag worden er zo’n vijf miljard video’s bekeken op YouTube én YouTube geldt na Google als de grootste zoekmachine ter wereld. Dit maakt het platform (dat eigendom van Google is) enorm interessant voor adverteerders voor visuele advertenties en bannering. Ook zijn de mogelijkheden voor targeting en remarketing legio en zeer specifiek in te richten.

Dit doet IMPRES voor jouw organisatie

Op het juiste moment met de juiste boodschap bij de juiste doelgroep zichtbaar zijn, IMPRES helpt jouw organisatie daarbij! Voorafgaand aan het inzetten van video – als onderdeel van je contentstrategie of binnen je SEA / online ad-campagne – analyseren we samen de doelgroep en waar zij online uithangt. Daarnaast bepalen we samen de USP’s van jouw organisatie en bepalen we wat de boodschap is waar de video op wordt afgestemd. Wij zorgen er altijd voor dat de video aansluit op jouw bedrijfsidentiteit. Omdat elke organisatie en doelgroep anders is verzorgen wij altijd maatwerk. Onze visie is dat wij niet vóór maar mét jou werken om het beste resultaat behalen.

Meer weten of even sparren? Neem contact op met Eline. Vindt ze leuk!

Eline Westervaarder

Eline Westervaarder (Online Marketeer)

Telefoon: 038 - 386 91 81 E-mail: eline@impres.nl