2.000.000 onderdelen in de Webshop SMT MyParts

SMT wilde naast de verhuur van machines, meer service leveren middels onderhoud en nieuwe verdienmodellen verkennen. De nieuwe webshop die we hebben gebouwd voorziet daarin door talloze onderdelen (tot het kleinste boutje) 24/7 bestelbaar te maken.

Alt tekst

De resultaten

De nieuwe webshop levert een belangrijke service aan klanten door onderhoud eenvoudiger te maken.

24/7 bestellen van onderdelen

Originele onderdelen en onderdeeltekeningen van Volvo.

Efficiënter werken

Communicatie en administratie volledig digitaal en geautomatiseerd.

Verdienmodel

Meer commerciële mogelijkheden voor SMT, zoals filter- en reparatiepakketten.

Koppelingen

Gekoppeld aan het klantportaal MySMT, het ERP-systeem van SMT en de voorraadsystemen van leveranciers.
Dit hebben we gedaan

Aanpak

De webshop van SMT is in meerdere sprints gebouwd en wordt ook nu nog doorontwikkeld door een aantal vaste collega’s. We hanteren hierin een flexibele manier van werken zodat we kunnen opschalen wanneer nodig.

Flexibel ontwikkelen via agile/scrum

  • Vooraf een discovery sprint en meerdere interviews met stakeholders van SMT.
  • Samenwerking van meerdere developers en designers onder begeleiding van onze projectmanager.
  • Wekelijks sprintoverleg met de product owner van SMT gedurende de bouw.
  • Continue oplevering van functionele delen voor optimale flexibiliteit en snelheid.

Koppelingen

  • Volledig gebouwd in het Laravel framework (PHP) waarmee maatwerk mogelijk is.
  • Back-end koppelingen met verschillende externe systemen (Volvo, Sennebogen) en het interne ERP-systeem van SMT,
  • Bouwen van een centraal punt/data warehouse voor het samenbrengen en structureren van alle externe koppelingen.

Continue doorontwikkeling en support

  • Meedenken over en realiseren van de digitale roadmap van SMT.
  • Vertalen van ideeën naar de juiste inschattingen, stories, epics en projectsprints.
  • Structurele inhuur en planning van onze developers voor functionele doorontwikkeling van de webshop.
  • Continue support voor het borgen van veiligheid en updates.

Case in detail

Self-service van schroef tot tekening

Elke machine is tot het kleinste schroefje aan toe te vinden in de webshop. Omdat we weten dat techneuten echt houden van techniek en efficiëntie, zijn ook gedetailleerde bouwtekeningen toegevoegd. Zo weet men precies welk onderdeeltje nodig is.

Altijd actueel dankzij back-end koppelingen

De webshop bestaat uit bijna 2.000.000 onderdelen en producten en is gekoppeld aan zowel het ERP-systeem van SMT voor actuele product- en prijsinformatie, als de voorraadsystemen van leveranciers.

Onderdeel of pakket?

Klanten kunnen zowel specifieke losse  onderdelen als kant-en-klare reparatie- en filterpakketten bestellen. Gemakkelijk en handig voor klanten én commercieel interessant voor SMT.

Ook mobiel te bestellen, rechtstreeks vanuit de cabine

Self-service van schroef tot tekening

Elke machine is tot het kleinste schroefje aan toe te vinden in de webshop. Omdat we weten dat techneuten echt houden van techniek en efficiëntie, zijn ook gedetailleerde bouwtekeningen toegevoegd. Zo weet men precies welk onderdeeltje nodig is.

Altijd actueel dankzij back-end koppelingen

De webshop bestaat uit bijna 2.000.000 onderdelen en producten en is gekoppeld aan zowel het ERP-systeem van SMT voor actuele product- en prijsinformatie, als de voorraadsystemen van leveranciers.

Onderdeel of pakket?

Klanten kunnen zowel specifieke losse  onderdelen als kant-en-klare reparatie- en filterpakketten bestellen. Gemakkelijk en handig voor klanten én commercieel interessant voor SMT.

Ook mobiel te bestellen, rechtstreeks vanuit de cabine

No items found.
Dit mag altijd

Heb je vragen over deze case? Neem contact op met Pieter

Over Pieter

Voorzien van een strategische blik op techniek. Helpt jou bij het uitdenken en bouwen van de beste technische oplossingen en infrastructuur.

Bedankt voor je bericht! 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.