Self-service naar het hoogste niveau dankzij het klantportaal MySMT

Een machine die stilstaat kost tijd en geld. En SMT beheert nogal wat machines wereldwijd. Om de klant beter te bedienen, downtime te minimaliseren en efficiënter te werken, hebben we het klantportaal MySMT gebouwd. Een slim centraal en digitaal platform waar zowel klanten als collega’s alles kunnen vinden wat ze nodig hebben.

Alt tekst

De resultaten

Het nieuwe klantportaal levert een belangrijke (self) service aan de klanten van SMT. Daarnaast is het samenwerken en communiceren met klanten voor collega's van SMT een stuk makkelijker gemaakt.

Efficiënter werken

Communicatie en administratie digitaal en grotendeels geautomatiseerd.

Overzicht en gemak

Uitgebreide klantdossiers inclusief gehuurde machines, verbruik, bestellingen, facturatie, retouren, aanbevelingen en inspecties.

Grip op maintenance en downtime

Proactieve notificatie voor inspecties op basis van geregistreerde draaiuren.

Cross- en upsell

Gekoppeld aan de webshop MyParts voor het eenvoudig bestellen van onderdelen.
Dit hebben we gedaan

Aanpak

Het klantportaal van SMT is in meerdere sprints gebouwd en gedurende 5 jaar doorontwikkeld. Ook nu nog werken we aan updates en breiden we het platform functioneel verder uit.

Flexibel ontwikkelen via agile/scrum

  • Vooraf een discovery sprint en meerdere interviews met stakeholders van SMT.
  • Samenwerking van meerdere developers en designers onder begeleiding van onze projectmanager.
  • Wekelijks sprintoverleg met de product owner van SMT gedurende de bouw.
  • Continue oplevering van functionele delen voor optimale flexibiliteit en snelheid.

Data warehouse en koppelingen op maat

  • Volledig gebouwd in het Laravel framework (PHP) waarmee maatwerk mogelijk is.
  • Back-end koppelingen met verschillende externe systemen (Volvo, Sennebogen) en het interne ERP-systeem van SMT,
  • Bouwen van een centraal punt/data warehouse voor het samenbrengen en structureren van alle externe koppelingen.

Continue doorontwikkeling en support

  • Meedenken over en realiseren van de digitale roadmap van SMT.
  • Vertalen van ideeën naar de juiste inschattingen, stories, epics en projectsprints.
  • Structurele inhuur en planning van onze developers voor functionele doorontwikkeling van het applicatielandschap van SMT.
  • Continue support voor het borgen van veiligheid en updates.

Case in detail

Wereldwijde GPS-tracking van machines

Elke klant weet precies waar zijn machines zich wereldwijd bevinden.

Elke machine in detail

Elke machine is in detail in te zien. Van prestaties tot benodigd onderhoud tot het bestellen van het kleinste onderdeel. Het klantportaal maakt het mogelijk.

Papierwerk volledig digitaal

Van rommelige administratie wordt niemand blij. Daarom hebben we SMT en haar klanten van het papierwerk af geholpen dankzij een overzichtelijke digitale omgeving waar offertes, bestellingen, facturen en meer altijd te vinden zijn.

Predictive maintenance

Preventief onderhoud voorkomt uitval en bespaart geld. Daarom wordt informatie over de staat en het verbruik van machines gedetailleerd bijgehouden. Een deel hiervan wordt getoond in MySMT. Zo kan worden voorspeld wanneer onderhoud nodig is en wordt onnodige downtime voorkomen.
Klanten krijgen aanbevelingen voor inspecties of onderhoudsbeurten vanuit MySMT. Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op actuele machine data en error meldingen die worden geprioriteerd op basis van frequentie en impact.

Altijd actuele bestelinformatie

Grote machines hebben soms langere levertijden. Het klantportaal vertelt je precies wat je bestellingen zijn geweest en wanneer die nieuwe graafmachine op de stoep staat.

Wereldwijde GPS-tracking van machines

Elke klant weet precies waar zijn machines zich wereldwijd bevinden.

Elke machine in detail

Elke machine is in detail in te zien. Van prestaties tot benodigd onderhoud tot het bestellen van het kleinste onderdeel. Het klantportaal maakt het mogelijk.

Papierwerk volledig digitaal

Van rommelige administratie wordt niemand blij. Daarom hebben we SMT en haar klanten van het papierwerk af geholpen dankzij een overzichtelijke digitale omgeving waar offertes, bestellingen, facturen en meer altijd te vinden zijn.

Predictive maintenance

Preventief onderhoud voorkomt uitval en bespaart geld. Daarom wordt informatie over de staat en het verbruik van machines gedetailleerd bijgehouden. Een deel hiervan wordt getoond in MySMT. Zo kan worden voorspeld wanneer onderhoud nodig is en wordt onnodige downtime voorkomen.
Klanten krijgen aanbevelingen voor inspecties of onderhoudsbeurten vanuit MySMT. Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op actuele machine data en error meldingen die worden geprioriteerd op basis van frequentie en impact.

Altijd actuele bestelinformatie

Grote machines hebben soms langere levertijden. Het klantportaal vertelt je precies wat je bestellingen zijn geweest en wanneer die nieuwe graafmachine op de stoep staat.
No items found.
Dit mag altijd

Heb je vragen over deze case? Neem contact op met Pieter

Over Pieter

Voorzien van een strategische blik op techniek. Helpt jou met het uitdenken en bouwen van de beste technische oplossingen en infrastructuur.

Bedankt voor je bericht! 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.