Offline winkelervaring vertalen naar conversieverhogende online marketingmiddelen

Opdrachtgever:
Jochem, voor ogen
Expertise:
Webdevelopment & Techniek, Online Marketing
Doorlooptijd:
30 weken

Online winkelexperience

Jochem, voor ogen is een kwalitatieve optiekzaak in hartje Zwolle. Ze omschrijven zichzelf niet alleen als opticien, maar ook als optometrist, contactlensspecialist, binoculair specialist en stijladviseur. Kwaliteit en een positieve klantervaring staan hoog in het vaandel bij Jochem, voor ogen.

Jochem, voor ogen heeft gewerkt aan een optimale klantervaring in de winkel. De wens was om deze offline winkelexperience te vertalen naar online marketingmiddelen die conversieverhogend werken. Doel: online marketingmiddelen inzetten voor meer online zichtbaarheid, vergroten naamsbekendheid en meer afspraken in de zaak.

Na een grondige analyse van de huidige inzet van de middelen en een doelgroeponderzoek hebben wij gekozen voor een multidisciplinaire inzet van verschillende middelen om alle doelstellingen te bereiken:

  1. Websiteoptimalisatie en restyling;
  2. SEO: landingspagina’s, content;
  3. SEA: Google Ads;
  4. Contentmarketing: maandelijks creëren blogs, socialmediaposts, productie foto- en videoshoots; 
  5. Social ads: betaalde advertentiecampagnes via Facebook en Instagram;
  6. Insights: inzicht in data en analyse inzet SEA en social ads.