Hoe contentmarketing bijdraagt aan onze groei, zichtbaarheid en conversies

Opdrachtgever:
IMPRES
Expertise:
Online Marketing
Doorlooptijd:
2 jaar

Van webbureau naar een fullservice digitaal bureau

Waarom een case over onszelf, horen we je denken. Dat leggen we je graag uit :-). De afgelopen jaren zijn we als digitaal bureau flink gegroeid. Jaren geleden hielden we ons vooral bezig met het bouwen van websites. Met de komst van allerlei nieuwe technologieën én de opkomst van online marketing hebben we ons uitgebreid tot een breed georiënteerd digitaal bureau. Een bureau dat jouw online vraagstuk maar al te graag oplost. Een online (media) strategie, een strak webdesign of een perfecte webapplicatie? De IMPRES’ers fiksen het!

De specialismen binnen de verschillende teams hebben zich ook uitgerold. Online marketing omvat bijvoorbeeld meerdere disciplines. Denk aan SEO, SEA en socialmediamarketing. En niet te vergeten contentmarketing.

Naast dat we allerlei klanten helpen bij hun online strategie, geven we zelf ook graag het goede voorbeeld. Practice what you preach. Zo zijn we in 2018 begonnen met contentmarketing voor IMPRES zelf. Maar wat is eigenlijk de meerwaarde van contentmarketing? En hoe hebben wij dit voor IMPRES aangepakt? Dat laten we je maar al te graag zien!

Ken je organisatie: van positionering naar uiting

Content is makkelijk te maken. Iedereen is tegenwoordig in principe een contentcreator. Denk aan het plaatsen van foto’s, video’s en nieuws op social media. Maar hoe pak je dat aan voor je organisatie? Allereerst is het goed om de positionering, missie en visie van jouw bedrijf helder te hebben. Wat is de identiteit van jouw organisatie, waar wil je heen en hoe wil je je als organisatie neerzetten in de markt? De volgende stappen doorliepen wij voor IMPRES zelf:

  1. Wij hebben een speciaal positioneringsbestand opgesteld. Hier staan de kernwaarden, missie en visie van IMPRES in.
  2. We hebben doelstellingen geformuleerd: waar willen we als bedrijf heen?
  3. We hebben een doelgroeponderzoek uitgevoerd om helder te krijgen welke mensen onder onze doelgroep vallen, hoe zij zich gedragen en waar zij behoefte aan hebben.
  4. Op basis van die doelstellingen en het doelgroeponderzoek hebben we een contentmarketingstrategie opgesteld.
  5. De strategie werd omgezet naar verschillende middelen + uitingen op diverse kanalen.