Fiscount
Hét kennis- en adviescentrum voor de accountancybranche
Fiscount is een samenwerkingsverband van accountants, fiscalisten, juristen en aanverwante zakelijke dienstverleners. Fiscount is, sinds 1989, hét kennis- en adviescentrum voor de accountancybranche in Nederland. Zij bieden meer dan 700 aangesloten kantoren ondersteuning op terreinen die zij zelf niet of onvoldoende in huis hebben.
Fiscount heeft een brede ‘matrix’ gevuld met allerlei specialismen en vaardigheden, per vakgebied, en heeft de ambitie haar dienstverlening te ontsluiten op basis van een one-stop-shop concept wat uniek is in de branche.


De gebruiker centraal
Fiscount wil haar dienstverlening op een dusdanige wijze ontsluiten waardoor kantoren slechts een telefoontje, een mailtje of een muisklik verwijderd zijn van een antwoord op een vraagstuk of een gereedschap of tool voor de dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast wilden zij de interne processen verder optimaliseren, zodat de afdeling kantorenondersteuning minder tijd kwijt is aan administratieve rompslomp en meer tijd kan spenderen aan datgene waar Fiscount veel waarde aan hecht, klantcontact en kantorenondersteuning.
De opdracht? Ontwikkel een platform die het uitgebreide complete dienstenpakket van Fiscount op een overzichtelijke manier presenteert aan de bezoekers. De focus moet op gebruikersgemak komen te liggen. Alles om de kantoren te ontzorgen zodat zij vooral bezig kunnen zijn met hun kernactiviteiten als vrije beroeper en tegelijkertijd altijd een sparringpartner of gereedschap binnen handbereik hebben.
Eén overzichtelijk platform
Het antwoord op deze uitdaging is een informatieve, moderne website met een veelzijdige webshop in één overzichtelijk platform dat meervoudig gekoppeld is met de software van AFAS. Het platform is op maat gerealiseerd met Wordpress. Het e-commerce gedeelte wordt gefaciliteerd door Woocommerce. Elastic Search is gebruikt om de bezoeker snel antwoord te geven op zijn vragen.

Vindbaarheid
Met de bouw van de website wordt op technisch vlak bij IMPRES altijd gekeken naar een optimale sitestructuur, uitstekende paginasnelheid en mobielvriendelijkheid. Hierdoor ranken de websites van IMPRES altijd goed in de zoekmachines zoals Google en Bing.
Fiscount biedt met regelmaat actuele publicaties aan. Voor goede online vindbaarheid is het mogelijk gemaakt om de publicaties van Fiscount gedeeltelijk te bekijken. Niet ingelogde gebruikers die hierop landen zien een preview van de publicaties. Ingelogde gebruikers met minimaal een standaard lidmaatschap kunnen alle publicaties bekijken. Door het continue aanbieden van nieuwe, relevante en actuele content en het verbeteren van bestaande content zorgen we ervoor dat Fiscount blijvend vindbaar is.
Het resultaat
De eerste stap om de resultaten in kaart te brengen was om scherp te hebben waar deze resultaten aan moesten voldoen. Met andere woorden betekende dit dat er doelstellingen geformuleerd moesten worden. Hierna kon pas gestuurd worden op relevante Key Performance Indicators (KPI).
De oplossing hiervoor is de opgestelde doelstellingen te koppelen aan KPI’s en samen te brengen in een meetplan. Voor een volledig meetplan zijn er op maat metingen ingesteld en is e-commerce tracking doorgevoerd.



Hoe verder
We monitoren constant duizenden gebruikers die maandelijks Fiscount.nl gebruiken. Dit doen we middels het meetplan en andere online tools. We vragen onszelf continue af hoe we de gebruiker een nog betere gebruikerservaring kunnen bieden. Op deze manier sturen we op het behalen van de gestelde doelstellingen en bouwen we aan een website die zo effectief mogelijk door de doelgroep te gebruiken is.