Een gloednieuwe Mijn-Omgeving

Opdrachtgever:
Groothuis Bouwgroep
Expertise:
Strategie & Advies, Concept & Design, Webdevelopment & Techniek, Online Marketing
Doorlooptijd:
5 maanden

De eerste stap naar digitalisering

Een boekwerk vol papier en een overzicht wat niet duidelijk genoeg was. Tevens vond Groothuis dat klanten nog sneller en beter konden worden geholpen. Dit waren uitdagingen die bij Groothuis Bouwgroep speelden. Hier moet toch een oplossing voor zijn? Daarom is aan IMPRES gevraagd om Groothuis Bouwgroep te helpen met digitaliseren. Dit begint voor hen met een Mijn-Omgeving. Met een Mijn-Omgeving worden klanten sneller en beter geholpen en heeft Groothuis een duidelijker overzicht.

Wie is Groothuis Bouwgroep?

Groothuis Bouwgroep houdt zich bezig met het ontwikkelen, bouwen en beheren van vastgoed. Tijdens dit gehele proces is Groothuis een partner in het realiseren van ideeën in vastgoed. Ze helpen met assisteren bij het aanvragen van bouwvergunningen, in kaart brengen van ideeën, en certificaten, en gaan samen met hun klant op zoek naar duurzame oplossingen. Door de klant bij het project te betrekken en een helder plan van aanpak te maken hebben ze al mooie projecten mogen realiseren.

Case: een gloednieuwe Mijn-Omgeving voor Groothuis Bouwgroep

Ook de kracht benutten van een klantportaal?

✔ Minder administratieve lasten
✔ Meer omzetmogelijkheden
✔ Een betere service
Kennismaken

Problemen en knelpunten

Voordat Groothuis Bouwgroep bij IMPRES kwam, waren er een paar problemen waar ze tegenaan liepen. Projecten in vastgoed en in de bouw vragen om veel afstemming en papierwerk. Alles moet bijgehouden en gedocumenteerd worden. Dit papierwerk ontvangt de klant ook aan het einde van het project. Vaak 100 pagina’s of meer.

Klanten belden al snel naar de klantenservice voor vragen, omdat het lastig was om zelf antwoorden te vinden. De klantenservice kreeg het daardoor extra druk. Voor medewerkers van de klantenservice was het ook zoeken in het vele papierwerk naar de juiste antwoorden. Dit zorgde dus voor een grote tijdsbelasting. Deze tijd kon niet worden besteed aan het verbeteren van klanttevredenheid.

Een ander probleem waar Groothuis tegenaan liep was de registratie van vragen en klachten. Voor vragen kunnen klanten Groothuis bellen, maar er was geen centrale plek waar deze vragen gedocumenteerd werden. Een helder overzicht voor aanvragen, klachten en vragen was er niet. Hier wilde Groothuis Bouwgroep een oplossing voor.