In de krappe arbeidsmarkt waar wij ons tegenwoordig in bevinden, is de reputatie van jouw organisatie belangrijker dan ooit geworden. Vanuit goed werkgeverschap ben je in staat om jezelf te positioneren als aantrekkelijke werkgever voor nieuwe werknemers. Maar waar begin je? En hoe zorg je ervoor dat je jouw organisatie als onweerstaanbare werkgever positioneert op de arbeidsmarkt?

Heb je de blog over de oorzaken en gevolgen van het arbeidsmarktprobleem nog niet gelezen? Klik hier om naar die blog te gaan.

 

De volgende blogs rechtstreeks in je mailbox ontvangen? Vul hieronder je e-mailadres in.

Het startpunt: je employer branding strategie

Employer Branding is het verkrijgen van een voorkeurspositie in de mindset van (potentiële) medewerkers. Het begint met het achterhalen van onderscheidende bedrijfswaarden van jouw organisatie en het onderzoeken van de drijfveren van je gewenste personeel.

Je wilt potentiële werknemers werven die bij je organisatie passen en graag voor je willen werken, anders ben je je nieuwe personeel zo weer kwijt. Het is van belang om aan een sterk werkgeversmerk te werken.

Kort samengevat? Employer branding gaat over dé reden waarom werknemers kiezen voor jou als werkgever.

Het gaat dus verder dan alleen een leuke vacature.

Het visitekaartje voor nieuwe potentiële werknemers

Als je stappen vooruit wilt zetten met je bedrijf, dan doe je dit meestal door goede werknemers aan te nemen. Helaas is het vinden van kwalitatief personeel de laatste jaren steeds lastiger geworden.

Des te belangrijker om een goed visitekaartje achter te laten voor potentiële nieuwe werknemers. Een ideale oplossing om dit te doen is het gebruiken van een werken-bij website!

Een werken-bij website is een website die volledig gericht is op het werven van nieuwe werknemers.

Met een werken-bij website creëer je een plek waar je alle vacatures prominent in beeld kunt brengen, jouw bedrijfscultuur kunt laten zien en carrièremogelijkheden weergeeft aan mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf.

Daarnaast geeft de website een mogelijkheid om jouw bedrijf volledig tot zijn recht te laten komen. Dit hoeft zeker niet alleen met tekst, maar kan ook uitstekend met foto, video en animatie.

Met een op maat gemaakte werken-bij website, ontwikkeld en ontworpen op basis van de cultuur van jouw bedrijf, zorgen we er samen voor dat je bedrijf goed tot zijn recht komt bij potentiële sollicitanten. Je behaalt hierdoor meer, en betere kwaliteit sollicitanten.

Het werven van nieuwe collega’s met recruitment marketing

Recruitment marketing bestaat uit alle strategieën en middelen die gebruikt worden om kandidaten te werven, selecteren en binden. Dit gaat allemaal voorafgaand aan het sollicitatieproces.

Met recruitment marketing promoot je de waarde die jouw organisatie voor een werknemer heeft. Met behulp hiervan kiezen kandidaten welk bedrijf bij hen past en waar ze willen solliciteren. Eigenlijk bijna net zoals een consument kiest bij welk bedrijf hij of zij een aankoop gaat doen. Recruitment marketing gaat dus ook over op het juiste moment op de juiste plaats bij je doelgroep zichtbaar zijn.

Recruitment marketing is een uitstekend middel om in te zetten als je mensen naar je vacatures wilt trekken. Je kunt wel een werken-bij website hebben, maar je wilt natuurlijk ook relevant verkeer.

Meer weten over recruitment marketing? Lees de blog hierover.

image werken bij website

Blog 3: Werknemers behouden? Word een onweerstaanbare werkgever!

Nu jij weet hoe je jouw organisatie positioneert als aantrekkelijke werkgever op de arbeidsmarkt, is het net zo belangrijk om je huidige medewerkers te behouden. Benieuwd? Dit onderwerp bespreken we in de derde blog van de blogreeks.

Enthousiast geworden? Of heeft bovenstaande je aan het denken gezet? Zet de eerste stap en neem vrijblijvend contact met ons op.

Abonneer je op deze blogreeks. Je krijgt een update via de mail wanneer de derde blog online staat.