Als je stappen vooruit wilt zetten met je bedrijf, dan doe je dit meestal door goede werknemers aan te nemen. Helaas is het vinden van kwalitatief personeel de laatste jaren steeds lastiger geworden. Per 100 werklozen zijn er maar liefst 105 vacatures. En dat betekent nog niet eens dat deze persoon de juiste kwaliteiten heeft. Je moet dus alles op alles zetten om kwalitatieve sollicitanten binnen te halen.

Om de juiste medewerkers aan te trekken is het zinnig om de juiste boodschap uit te stralen. Wie is jouw bedrijf en om welke redenen moet een potentiële medewerker bij jou komen werken? Dit zijn zaken die je wilt communiceren op een plek waar potentiële medewerkers te vinden zijn. Een ideale manier om dit te doen is het gebruiken van een werken-bij website.

Wat is een werken-bij website?

Een werken-bij website is een website die volledig gericht is op het werven van nieuwe werknemers. Potentieel geïnteresseerde medewerkers maken voor het eerst kennis met jouw bedrijf, de werkomgeving en de bedrijfscultuur. Een werken-bij website voegt dus veel toe aan jouw recruitment en kan je veel verder helpen dan alleen je corporate website. Een werken-bij website zorgt ervoor dat sollicitanten naar jou toe komen, ze vinden jouw bedrijf interessant en willen graag bij je werken. Zonder een werken-bij website ben je meer bezig met het achterna zitten van sollicitanten. Dit kost natuurlijk tijd en is niet effectief in het vinden van kwalitatieve sollicitanten.

Je kunt hier alle vacatures tonen, maar bijvoorbeeld ook je werknemers en verschillende teams voorstellen.  Daarnaast ben je bezig met het creëren van een concurrentievoordeel ten opzichte van andere bedrijven die ook op zoek zijn naar sollicitanten. Met een werken-bij website laat je namelijk zien waarom mensen bij jouw organisatie moeten komen werken. Je hebt het over je USP’s, unieke arbeidsvoorwaarden en natuurlijk je bedrijfscultuur.  Op een reguliere bedrijfswebsite zul je veel informatie delen over je producten en diensten. Met een werken-bij website kun je je volledig richten op potentiële sollicitanten. Je spreekt toekomstige medewerkers immers op een geheel andere manier aan dan toekomstige klanten.

Wil jij ook aan de slag met een werken-bij website voor jouw organisatie?

We nemen je stap voor stap mee in dit proces!
Plan jouw gratis brainstormsessie

De voordelen van een werken-bij website

1. Focus op sollicitanten

Je reguliere bedrijfswebsite staat in het teken van de klant. Dit is dus een andere doelgroep van sollicitanten. Met een werken-bij site creëer je een plek waar je alle vacatures prominent in beeld kunt brengen, jouw bedrijfscultuur kunt laten zien en carrièremogelijkheden weergeeft aan mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf. Je hebt ook alle ruimte om jouw bedrijf tot zijn recht te laten komen.

2. Een volledige website voor pakkende content

Je kan natuurlijk ook jouw vacatures en bedrijfscultuur kwijt onder het kopje ‘vacatures’ op je bedrijfswebsite, maar dit is eigenlijk een gemiste kans. Op een reguliere website dien jij het toffe bedrijf waar je werkt op slechts één pagina weer te geven. Is dat de manier om potentiële sollicitanten te inspireren? Nee, dit kan natuurlijk veel beter en inspirerender! 

Een werken-bij website geeft je de mogelijkheid om jouw bedrijf volledig tot zijn recht te laten komen. Dit hoeft zeker niet alleen met tekst, maar kan ook uitstekend met foto, video en animatie. Heb je net een prachtig nieuw pand of heb je zo’n fijne werkomgeving dat je deze aan iedereen wilt laten zien? Dan kan dat met een bedrijfsvideo of drone video. Deze kan je vervolgens gebruiken op je werken-bij website, zodat sollicitanten precies weten waar ze gaan solliciteren.

3. Een duidelijk overzicht

Het aantrekken en informeren van de juiste sollicitanten vraagt om de juiste content. Als je deze content allemaal op je bedrijfswebsite kwijt wilt, dan creëer je hoogstwaarschijnlijk weinig overzicht. Met een werken-bij website kun je makkelijk structuur aanbrengen in de hoeveelheid content die nodig is. Met aparte secties voor blogs, persoonlijke verhalen en vacatures weet de potentiële werknemer precies waar hij of zij moet zijn. Deze secties kunnen ook nog weer verder opgedeeld worden in content die specifiek gericht is op stagiairs of bepaalde functies.

4. Hogere kwaliteit van sollicitanten

Met een werken-bij website lever je veel informatie over jouw bedrijf. Dit is natuurlijk erg fijn voor potentiële sollicitanten. Doordat zij al zoveel over jouw organisatie weten, kunnen ze ook een goed beeld vormen van de organisatie. Hierdoor kunnen ze eenvoudiger beoordelen of zij bij jouw organisatie passen of niet. Dit zal leiden tot een grotere groep kwalitatieve sollicitanten.

Content voor een werken-bij website

Een werken-bij website is volledig gericht op het recruiten van nieuwe medewerkers en het verbeteren van je werkgeversimago. Je hebt nu een volledig domein tot je beschikking om dit te doen, maar wat hoort er allemaal op te staan? Hierboven zijn al een aantal onderdelen genoemd zoals: vacatures, bedrijfscultuur en carrièremogelijkheden. Hieronder vind je aanvullende content die op jouw werken-bij site kan komen te staan: 

  • Informatie over de bedrijfscultuur van jouw bedrijf
  • Overzicht met vacatures
  • De verantwoordelijkheden m.b.t. een functie;
  • Arbeidsvoorwaarden zoals bedrijfsuitjes, 13e maand en andere secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Foto’s en video’s van jouw bedrijf en huidige medewerkers;
  • Carrière- en opleidingsmogelijkheden;
  • De sollicitatieprocedure, zo weten sollicitanten precies wat ze kunnen verwachten;
  • Verhalen van medewerkers en stagiairs;
  • Blogs en podcasts die interessant zijn voor potentiële sollicitanten;
  • Verwijzingen naar de social media kanalen.

Wil je ook aan de slag met een werken-bij website voor jouw organisatie?

We helpen je graag, kom in contact!

screencapture werkenbij impres nl vacatures 2022 03 30 11 36 50
screencapture werkenbij vlietstraschoonmaak nl 2022 01 10 10 53 51

De waarde van een werken-bij website

Een werken-bij website brengt dus veel voordelen. Wij zetten ze nog even kort op een rij:

  1. De focus van jouw website ligt op sollicitanten
  2. Het platform geeft een duidelijk beeld van jouw organisatie.
  3. Een overzichtelijk platform met een goede structuur
  4. Het platform zorgt voor meer kwalitatieve sollicitanten.

Dit is natuurlijk waar het allemaal om draait.

Enthousiast geworden over een werken-bij website? Wij gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Via ons contactformulier kun je vrijblijvend contact met ons opnemen.