Digitalisering

Nieuwe competitie op de markt, een niet rendabel business model, een wil om voorop te lopen op de markt, maar geen manier om dit te verwezenlijken. Deze drie dingen lijken misschien ver uit elkaar te liggen, wat ook zeker het geval is, maar wat ze gemeen hebben, is een gezamenlijke oplossing: digitalisering. Een manier om je concurrenten altijd een stap voor te blijven, in te halen, of om te bezuinigen op waardevolle mankrachten door middel van automatisering. Heb jij het gevoel dat het moment daar is om je bedrijf naar het volgende niveau te tillen? Lees dan snel verder en ontdek hoe!

Digitaliseringsstrategie

Aan de grondslag van jouw digitalisering ligt een digitaliseringsstrategie. Een strategie die jouw organisatie helpt om digitaler te worden en deze klaar te stomen voor de toekomst. Een strategie die je helpt om de best mogelijke klantervaring te bieden en om de basis te leggen voor een grote inzet van IT in de toekomst, allemaal door middel van data. Dit is waar de digitale routekaart voor jouw bedrijf start. Lees hier snel verder en start jouw data-reis!

Benieuwd hoe IMPRES digitalisering aanpakt in een traditionele branche?

Download dan hier de uitgebreide whitepaper!

Proces automatisering

Mankracht is de basis van elke onderneming. Maar zet je deze krachten wel zo efficiënt als mogelijk is in? Proces automatisering focust precies hierop: het automatiseren van gestandaardiseerde taken, om zo FTE’s vrij te maken binnen je organisatie. Deze krachten kunnen vervolgens op plekken ingezet worden waar ze een unieke bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van je bedrijf. Benieuwd welke processen er binnen jouw bedrijf geautomatiseerd kunnen worden of behoefte aan wat concrete voorbeelden? Lees hier verder!

Klantportaal & mijn-omgeving

Een van de belangrijkste voorwaarden voor een succesvol product is een laser-focus op de gebruikerservaring. Met een klantportaal of een mijn-omgeving geef je een extra dimensie aan jouw service, product of website. Hier geef je klanten, op een intuïtieve wijze, de handvatten die ze nodig hebben om hun klantreis naar believen te voltooien. Denk bijvoorbeeld aan features als orderbevestiging-, contract- en bestelhistorie. Alle data die een klant zich maar kan wensen, op één plek. Benieuwd hoe dit jouw organisatie verder kan helpen? Ontdek het nu en start met optimaliseren

Koppelingen & API's

Verschillende databronnen brengen natuurlijk een breed scala aan mogelijkheden en nieuwe kansen met zich mee, maar ook een zekere moeilijkheidsgraad. Deze systemen moeten namelijk wel met elkaar overweg kunnen! Denk bijvoorbeeld eens aan een winkel, met zowel een lokale als een externe voorraad. Als deze twee datapunten niet goed met elkaar praten, dan ontstaat er een zee aan potentiële problemen. Het goede nieuws? Door een koppeling, ofwel een API, als een spreekwoordelijke tolk tussen deze twee systemen in te zetten, verdwijnen al deze conflicten als sneeuw voor de zon! Benieuwd hoe dit precies werkt en of dit wat is voor jouw bedrijf? Lees snel verder

Zet de eerste stap om te digitaliseren

Neem contact op

Data warehouse

Hoe groter je onderneming, hoe meer verschillende databronnen je verzameld. Allemaal verschillende systemen waar data in gezet wordt en uiteraard ook uit opgehaald wordt. In de startende fase van een onderneming valt de hoeveelheid bronnen meestal nog wel te overzien; maar voor een grote onderneming loopt dit al snel op tot soms wel tien verschillende systemen, welke allemaal met elkaar moeten communiceren. Op kleine schaal kan dit met een API opgelost worden, maar dit is geen duurzame oplossing voor de lange termijn. Op het moment dat de hoeveelheid databronnen oploopt, loopt het aantal losse systemen dat met elkaar met communiceren ook op. Een data warehouse biedt hier dé oplossing, door een single point of truth te vormen voor alle systemen. Benieuwd hoe dit werkt en wat de meerwaarde is? Lees hier verder!

Data assessment

Om aan de slag te kunnen met de digitalisering van je bedrijf, moet er eerst een sterke fundering gelegd worden. Deze fundering komt in de online wereld in de vorm van data. Tijdens een data assessment traject houden we ons bezig met het optimaliseren, aanvullen en opschonen van de verschillende datastromen binnen je bedrijf. Hoe en waarom we dat doen? Ontdek het hier!

Klaar om te digitaliseren?

Twijfel je nog over een digitaliseringsslag of ben je er al klaar voor? Neem dan contact met ons op zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

Neem contact op