Ugoo
Funding your ideas
Ugoo is gespecialiseerd in het analyseren van innovatietrajecten, het formuleren van subsidieaanvragen en het begeleiden en verbreden na toekenning. Want een hogere subsidieopbrengst en volledige ontzorging betekenen simpelweg meer tijd en ruimte voor ontwikkeling.
De uitdaging
Ugoo richt zich vooral op de innovatieve bedrijven, waaronder 85% IT en 15% overig, meestal productontwikkelaars. De doelgroep bevindt zich in Nederland. Met een brede kennis, nieuwsgierigheid en enthousiasme realiseert Ugoo voor haar klanten subsidie en financieringsaanvragen. Waar dit nog veel op WBSO was gebaseerd, wilde Ugoo verbreden naar meer innovatieregelingen. Ugoo dacht dit onder andere te kunnen bereiken door middel van het ontwikkelen van een nieuwe website, het bereiken van meer beslissers via social media, het vergroten van de bekendheid en het verder versterken van het imago. Het einddoel is de merkvoorkeur te veranderen naar Ugoo en de klant te overtuigen dat Ugoo per saldo het beste resultaat genereert.
Vindbaarheid en user experience
We zijn begonnen met een gezamenlijke brainstorm met ons gehele projectteam op het hoofdkantoor van Ugoo, in Amsterdam. De resultaten daarvan zijn: het leggen van de focus op uitstekende vindbaarheid en op user experience. We hebben ervoor gekozen om de website zo te maken dat de bezoeker op elk punt van de website verder kan navigeren. Daardoor worden bezoekers gestimuleerd om langer op de website te blijven, wat onder andere goed is voor het verbeteren van de vindbaarheid in zoekmachines.

Flexibiliteit
De pagina’s kunnen modulair worden opgebouwd door middel van verschillende contentblokken. Dit geeft Ugoo de flexibiliteit om eigen pagina’s te ontwerpen binnen het CMS. Dit maakt het makkelijk om nieuwe content toe te voegen. Naast de ontwikkeling is er ook begonnen met ontwikkelen van contentstrategie ten behoeve van organische vindbaarheid (SEO).
Het resultaat
De website toont duidelijk de verschillende diensten aan, houdt klanten op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen, biedt duidelijke ‘call to actions’ en draagt bij aan het vergroten en versterken van de bekendheid en het imago. In het eerste jaar is een stijging van 30% in het aantal bezoekers gerealiseerd, welke maar liefst 77%(!) meer content bekeken. Kijken we alleen naar de bezoekers die via zoekmachines op de website komen, dan is ook daar een stijging van 30% gerealiseerd in het eerste jaar. Doordat we hier samen aan blijven werken is dit nog maar het begin.
Het partnership met Ugoo is een succesverhaal. Naast de website werken we verder aan de vindbaarheid (SEO), hebben we AdWords overgenomen, deze opnieuw ingericht en wordt er maandelijks samengewerkt aan meer (online) resultaat. Wil jij dit ook, neem contact met ons op en kom langs voor een kop koffie, thee of smoothie!