Euroma benut de kruiden en specerijen die de natuur ons biedt en zet deze om in nieuwe smaken. Ze bedienen een ruime diversiteit aan bedrijven in de internationale foodbranche. De kruiden van Euroma liggen bij alle grote supermarkten van Nederland in de winkel. Het kan haast niet anders of je hebt een keer met de kruiden van Euroma gewerkt.

Uitdaging

Ruim 50 jaar geleden introduceerde Euroma voor het eerst haar eigen consumentenmerk op de Nederlandse markt. De B2C en B2B markt verschillen dusdanig veel van elkaar dat er ook online een nieuwe behoefte ontstond. Want waar Euroma.com meer corporate van aard is, wil Euroma met Euroma.nl meer in de behoefte van de consument voorzien. Dit willen ze doen door de consument te inspireren en te informeren over het gebruik van de veelzijdige smaken van Euroma.

De vraag

Ontwikkel een platform die iedere experimentele- en familie kok kan inspireren in zijn passie voor goed en lekker eten. Bij dit platform moet gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker en voor de medewerker van Euroma centraal staan. Het platform moet het DNA van Euroma ademen en de focus leggen op de beleving rondom het merk door het creëren van top of mind awareness.

Oplossing

Het scrumteam – samengesteld met professionals van Euroma en Impres – realiseerden in vier weken tijd een op maat ontwikkeld online platform vol met inspirerende gerechten, recepten en ingrediënten. Er was een strakke deadline, door te ‘scrummen’ is het team erin geslaagd om binnen de beschikbare tijd zo veel mogelijk waarde toe te voegen. Na livegang werkt het team in sprints verder aan de doorontwikkeling van de website.

Resultaat

Een website die zeer gebruiksvriendelijk is voor bezoeker en beheerder. Content kan niet alleen snel worden toegevoegd maar ook direct worden aangevuld met de juiste SEO instellingen. Hierdoor wordt er direct gescoord in Google.

Voor de bezoeker belicht Euroma het verhaal van de hele keten; van grondstof tot aan het gerecht op het bord. Hierdoor draagt de website bij aan het creëren van top of mind awareness.

Feiten en cijfers

  • Van gemiddeld 3,5 seconden naar een laadtijd van onder de 2 seconden.
  • Meer mensen weten Euroma te vinden via hun smartphone, een groei van +30%.
  • Elke maand gebruiken meer dan 20.000 mensen de recepten op Euroma.nl als inspiratie voor hun culinaire passie.

Maar hier stoppen we niet..!

Hoe verder?

We werken samen met Euroma om de website continu te verbeteren. Op het gebied van online marketing is er een meetplan opgezet. Dit helpt ons om structureel en gericht data te gebruiken voor de doorontwikkeling van de website. We ontwikkelen nieuwe features en voegen deze toe aan de website. Op deze manier werken we samen naar meer online succes.