Donderdag 7 november vond onze tweede editie van #durftevragendonderdag plaats. Alle online kanalen stonden deze dag weer open. Vragen over webdevelopment, online marketing, design of online strategie: deze kon je via alle IMPRES-socials aan ons stellen. #dtvd gemist? Speciaal voor jou hebben we de meest interessante vragen én antwoorden op een rijtje gezet!

Onze toppers Lotte Sloot en Eline Westervaarder openen #durftevragendonderdag!

Hoe kom ik erachter wie mijn websitebezoekers zijn?

Maak je al gebruik van Google Analytics? Via dit platform ontdek je hoe bezoekers op jouw website terechtkomen en hoe zij zich daar gedragen. Je kunt via verschillende rapportages veel inzicht krijgen in bezoekersgedrag.

Wij kunnen jou voorzien van een speciale rapportage waarmee jij achterhaalt welke organisaties op jouw website kijken. Hiermee ontdek jij ongetwijfeld potentiële leads! Je kunt hier vervolgens slim op inspelen. Wil jij dit ook? Je kunt deze speciale rapportage via deze pagina opvragen.

Heb je nog andere specifieke vragen over jouw websitebezoekers? Laat het ons weten!

Ik hoor soms dat e-mail niet veilig is. Klopt dat?

Dit is een vraag die wij vaker krijgen. E-mail heeft raakvlakken met de AVG. Het antwoord op jouw vraag hebben wij gevat in een video van onze IMPRES Academy. Je vindt de specifieke video “E-mail en de AVG: hoe ga je daarmee om?” hieronder:

Gudo vertelt je meer over hoe veilig het medium e-mail is.

Kunnen jullie uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik meer verkeer op mijn website krijg?

Beter vindbaar zijn in de zoekmachine zorgt voor meer verkeer naar jouw website. Je dient je website zo te optimaliseren, dat Google dit “beloont”. Dit hangt af van verschillende factoren:

Inhoud: Content, teksten, afbeeldingen/video’s
Autoriteit: links, persberichten, social media
Techniek: sitestructuur, paginasnelheid, mobielvriendelijkheid

SEO  Pijlers  Inhoud Autoriteit Techniek cop3

Zoekmachineoptimalisatie is dus van belang. Daarnaast kun je je websiteverkeer een flinke boost geven door de inzet van SEA, dus door betaalde advertenties.

Door verschillende marketingactiviteiten in te zetten en hierin te verwijzen naar jouw website, wordt de kans ook groter dat mensen op jouw website terechtkomen. Denk aan nieuwsbrieven, het delen van posts op social media met links naar jouw website etc.
Kortom: door de inzet van diverse marketingactiviteiten stimuleer je jouw websiteverkeer. Benieuwd hoe wij dit aanpakken? Een mooi voorbeeld is onze klant Jochem, voor ogen. Je kunt in deze case lezen hoe wij dit hebben aangepakt.

Hoe zorg ik ervoor dat bezoekers op mijn website terug blijven komen?

Allereerst is het belangrijk dat de bezoeker jouw website als prettig ervaart. Denk aan een slimme sitestructuur, niet teveel afleiding (door bijv. advertenties of pop-ups) en dat de drempel om bepaalde informatie te vinden niet te hoog is. Als dit allemaal als negatief wordt ervaren, is de kans al groot dat de bezoeker de volgende keer niet terugkeert.

Als je je website goed op orde hebt, en je inzichtelijk hebt wie jouw website heeft bezocht, kun je hier remarketing op toepassen. Je kunt advertenties inzetten die de bezoeker ergens anders te zien krijgt.

Daarnaast is het belangrijk in te spelen op de latente behoefte van de bezoeker. Waar is hij/zij naar opzoek? Dit is afhankelijk van de fase is de customer journey. Als je dit inzichtelijk hebt, kun je hier speciale content op afstemmen en strategisch inzetten. Wij helpen je daar graag bij!

Kunnen jullie tips geven hoe je contentmarketing inzet om meer verbinding met collega’s te creëren?

Verbinding creëren met jouw collega’s door middel van contentmarketing kan op heel veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld:

  • Een maandelijkse interne blog door collega’s van diverse disciplines;
  • Het verzamelen van informatie van verschillende afdelingen voor een interne nieuwsbrief;
  • Een vlog per afdeling over waar men mee bezig is.
  • etc.

Op deze manier creëer je meer bewustwording over waar iedereen mee bezig is. Doordat collega’s op de hoogte zijn van elkaars werkzaamheden/successen, creëer je meer wederzijds begrip én respect. Wij raden je aan te werken in een vast stramien, zodat je op een gestructureerde manier kunt werken aan de verbinding tussen jouw collega’s. Daarnaast is het van cruciaal belang jouw collega’s de toegevoegde waarde in te laten zien van contentmarketing. Hoe? Daar lees je hier meer over.

Hebben jullie tips voor het bereiken van de juiste doelgroep via Instagram?

Het is altijd verstandig om, alvorens te beginnen, een doelgroeponderzoek uit te voeren. Denk aan het in kaart brengen van algemene info (woonplaats, nationaliteit, leeftijd), achtergrond (opleidingsniveau, demografische info, hoogte inkomen, huishouden, leefomgeving) en interesses (welke websites bezoeken ze, hobby’s etc). Welke online activiteiten onderneemt de doelgroep? Waar hangt jouw doelgroep uit? Is Instagram het juiste kanaal om jouw doelgroep te bereiken? Als je dit inzichtelijk hebt, kun je een strategie neerzetten.

Om jouw doelgroep organisch te bereiken (dus onbetaald), is het in ieder geval verstandig content te creëeren die interessant is voor jouw doelgroep. Hierbij is het ook van belang om gebruik te maken van de juiste hashtags in jouw posts. Welke hashtags zijn interessant en waar zoekt jouw doelgroep op? Hier kun je verschillende tools voor gebruiken.
Wij zelf gebruiken Later voor het inplannen en het vinden van de juiste hashtags voor onze doelgroep.

Daarnaast kun je het platform Facebook gebruiken om advertenties in te zetten op Instagram en (betaald) te targeten op jouw doelgroep. Denk aan leeftijd, interesses, locatie etc. De gegevens uit je doelgroeponderzoek komen hierbij van pas! Als je hier meer over wilt weten, kun je ook hier kijken.

Contentmarketing

Een tijdje geleden zijn wij begonnen met het plaatsen van testimonials op onze website. Deze delen we op onze socialmediakanalen. Toch merk ik dat de pagina’s niet zo vaak bezocht worden. Waar kan dit aan liggen? Tips?

Tof dat jullie testimonials delen! Social proof is erg belangrijk.

Om meer paginabezoeken te genereren, is de testimonial delen via social media soms niet genoeg. Content is altijd disciplinair in te zetten, dus je kunt de testimonials via verschillende kanalen delen. Denk aan een nieuwsbrief, podcast, blogpagina etc. Je wilt met content inspelen op de latente behoefte van jouw doelgroep. Is de inhoud van de testimonial van toegevoegde waarde?
Is de tekst / video triggerend genoeg? Lost het een bepaald probleem op voor de doelgroep? Verstandig hier van tevoren bij stil te staan.
Door hiermee te experimenteren, kom je erachter wat het beste werkt (of wat juist níét werkt). Lees meer over contentmarketing.

Heb jij nog een prangende vraag? Stel je vraag gerust via onze socials.

Wil je sparren over online marketing, webdevelopment, design of online strategie? Kom gerust ‘ns langs voor een lekker bakje koffie!