We zitten midden in een veranderende wereld. Hierin speelt digitalisering een grote en belangrijke rol. Denk hierbij aan de vanzelfsprekendheid waarmee we onze telefoon activeren met Face ID, werkoverleggen hebben in Teams en ‘s avonds via een app een maaltijd bestellen. 

Niet alleen in ons dagelijks leven, maar ook in het bedrijfsleven, is digitalisering een actueel onderwerp. Digitalisering helpt jouw organisatie namelijk om mee te blijven doen in de toekomst. En daarmee je positie te verstevigen. Heb jij het gevoel dat het moment daar is om jouw organisatie naar het volgende niveau te tillen? Lees snel verder en ontdek welke 3 kansen op gebied van digitalisering er voor jou klaarliggen!

In het kort de 3 kansen:

  1. Proces automatisering: tijd en geld besparen.
  2. Artificial intelligence: veelzijdige mogelijkheden voor alle domeinen, zoals ChatGPT.
  3. Klantportaal en mijn-omgeving: meer upsell mogelijkheden met verhoogde klanttevredenheid.
DSC09525

Wat is digitalisering ook alweer?

Digitalisering gaat over het verbeteren van huidige systemen, processen, handelingen en documenten. Het gaat over planmatig, met behulp van digitale middelen, je bedrijfsresultaat op langere termijn verbeteren. Zijn er in jouw organisatie verbeteringen door te voeren? Ontdek onderstaand de kansen waar jij in 2023 op in kunt zetten en hoe je ermee aan de slag kunt gaan. 

Waarom je actie zou ondernemen als het nu ook gewoon goed gaat?

Ons antwoord is simpel: niet meedoen, is (straks) achterop raken. Succes van vandaag is geen garantie voor de toekomst.

Onderzoek van McKinsey over de toekomst van bedrijven in het digitale tijdperk, toont aan dat van de respondenten slechts 11 procent gelooft dat hun huidige business modellen economisch levensvatbaar zullen zijn tot en met 2023. Werk aan de winkel dus!

Jouw organisatie klaarmaken voor de toekomst

We hebben 3 kansen voor je om je positie te verstevigen. Zo maak je jouw organisatie klaar voor de toekomst.

1. Proces automatisering

Met alle mogelijkheden die de digitale wereld biedt tegenwoordig, laat je kansen liggen als je geen stappen zet in automatisering. Bedrijfsprocessen kunnen hierin niet achterblijven. Wij zien automatisering als een onmisbare kans om je positie te verstevigen als organisatie. 

Het kan namelijk repeterende handelingen van je overnemen, waardoor je dat werk zelf niet hoeft uit te voeren. Dit bespaart jou weer tijd en op langere termijn geld. Dit kan je tot honderdduizenden euro’s besparen. Je zorgt ervoor dat je tijd van medewerkers kunt investeren in dat wat écht meerwaarde geeft. Meer weten over procesautomatisering of behoefte aan wat concrete voorbeelden? Lees het hier en bekijk de video!

2. Artificial intelligence

Artificial intelligence (kunstmatige intelligentie) kan worden toegepast in vrijwel alle domeinen en sectoren. Daarom is het maatschappelijk en economisch potentieel groot.

Door data uit verschillende bronnen samen te brengen, ontstaan nieuwe mogelijkheden om jouw producten, diensten en bedrijfsprocessen te verbeteren met behulp van AI-technologieën. We geven je 2 voorbeelden van AI-technologieën die jij kunt gebruiken. 

  1. Machine Learning is een vorm van AI, gericht op het verwerken van gestructureerde data, om hier vervolgens van te leren.
    Machine learning kan je helpen bij het classificeren van data.
    Stel, je krijgt elke dag een lijst voor je met aanvragen die via je website zijn binnengekomen. Dan zitten daar ook aanvragen tussen die niet relevant zijn. Je beoordeelt deze lijst. De niet-relevante aanvragen kruis je door. Wat overblijft is een lijst met aanvragen waar je iets mee moet.
    Artificial intelligence kan beoordelen of een aanvraag spam is of dat het een kwalitatieve aanvraag is.
    In het begin zul je als mens wat vaker moeten ingrijpen om een aanvraag nog handmatig te beoordelen. Dat is input voor het systeem. Je leert daarmee het systeem steeds beter te beoordelen.
    Uiteindelijk kan het systeem het beoordelen dus van je overnemen en houd jij tijd over voor iets anders.
  2. ChatGPT. Dit is een chatbot die op basis van artificial intelligence opereert. Je kunt aan deze chat simpele vragen stellen, zoals je in de zoekmachine stelt. Deze chatbot kan echter veel meer. Je kunt onder andere vragen om een Sinterklaasgedicht of om het schrijven van een script. En hoe concreter, hoe beter. Vraag bijvoorbeeld om het schrijven van een script voor een vacaturevideo van bedrijf X om ervaren timmermannen in de bouw te werven. Het verbaast ons hoe goed het resultaat is! Meer weten? Check chat.openai.com
MG 7031

3. Klantportaal & mijn-omgeving

Meer geautomatiseerde upsell mogelijkheden creëren en de klanttevredenheid verhogen? Een klantportaal is de perfecte oplossing.

Met een klantportaal of een mijn-omgeving geef je een extra dimensie aan jouw service, product of website. Hier geef je klanten, op een intuïtieve wijze, de handvatten die ze nodig hebben om hun klantreis naar believen te voltooien. 

Denk bijvoorbeeld aan features als serviceverzoek aanmaken, producten bestellen, orderbevestiging-, contract- en bestelhistorie. Alle data die een klant zich maar kan wensen, op één plek. Hiermee vormt het een belangrijke factor om te kunnen blijven bestaan als organisatie.

Meer weten over hoe je een klantportaal als serviceverhogend middel inzet? Lees de case!

In het kort

Digitalisering biedt een perfecte oplossing om jouw organisatie naar een volgend niveau te tillen. Dit komt doordat digitalisering een manier biedt om je concurrenten altijd een stap voor te blijven of in te halen. Of om te bezuinigen op waardevolle mankrachten door middel van automatisering. Dit is belangrijk voor je organisatie, want het tempo waarmee tegenwoordig ontwikkeld wordt, ligt hoog en je wilt natuurlijk niet achterblijven.

Met digitalisering maak jij jouw organisatie toekomstbestendiger en is er ruimte en tijd om écht verschil te maken! Heb je vragen over de rol van digitalisering in 2023? Of wil je eens sparren over de kansen die het biedt voor jouw organisatie? Maak vrijblijvend kennis met ons.