Deze vragen horen bij onze Online Marketing skills quiz. Interactief ontdekken hoe het staat met jouw skills op het gebied van online marketing?

Doe de quiz!

Wat is de beste manier om engagement te verhogen op je website?

Antwoord: Plaats diverse type content op je website

Door het aanbieden van verschillende type content creëer je een positieve gebruikerservaring van je websitebezoeker waardoor deze eerder geneigd is om verder te klikken. Het is aannemelijk dat zij ook eerder converteren dan websitebezoekers die op een pagina terecht komen waar alleen teksten staan.

contentmarketing

Content is er in vele vormen. Bijvoorbeeld: whitepapers, video’s, quizzes, podcasts, FAQ’s en  afbeeldingen. Wij streven altijd naar het multidisciplinair inzetten van gecreëerde content zodat we een hoge r.o.i. behalen. Hierdoor wordt contentmarketing een belangrijk onderdeel van de marketingmix.

Hoeveel procent van het aantal zoekopdrachten in de wereld is spraakgestuurd?

Antwoord: 20%

Het aantal zoekopdrachten die vraaggestuurd verzonden wordt neemt in rap tempo toe. Op dit moment ligt het percentage – wereldwijd – op 20%. De verwachting is dat deze trend het komende jaar sterk toeneemt.

Maar let op: voice searches worden anders uitgevoerd dan getypte zoekopdrachten. Door hier als organisatie effectief op in te spelen creëer je kansen ten opzichte van de concurrent.

Welke social ads hebben de hoogste CTR?

Antwoord: Ads met een video

Uit statistieken blijkt dat video’s in advertenties een hogere CTR (click through rate) hebben dan advertenties met één foto of foto carrousel. Toch blijft adverteren via online kanalen zoals social media kanalen een custom made proces waarbij er constant wordt gekeken welk type media past bij de doelgroep, waar deze doelgroep zich bevindt en hoe zij het best benaderd kunnen worden. Welke online kanalen passen bij jouw organisatie om te adverteren?

Wie is Robert Cialdini?

Antwoord: Autoriteit op gebied van beïnvloeden en overtuigen

Robert Cialdini is dé autoriteit op gebied van beïnvloeden en overtuigen. Zijn gedachtegoed wordt vaak gebruik bij het ontwikkelen van online strategieën:

De 7 principes van Cialdini:
1. Wederkerigheid: oogsten door te zaaien
2. Toewijding en consistentie: relatie opbouwen
3. Sociale bevestiging: iemand anders jouw verhaal laten vertellen
4. Sympathie: de gunfactor in oog van derden
5. Autoriteit: aantonen dat je de beste bent
6. Schaarsheid: creëren F.O.M.O.
7. Eenheid: groepsgevoel aanwakkeren

Bij welke online marketing-discipline hoort SEO?

Antwoord: grof gezegd hoort SEO  tot alle online marketing-disciplines

SEO is een belangrijk onderdeel van de online marketingmix die discipline-overstijgend is. Door het constructief aanpakken van SEO-activiteiten rankt jouw website organisatie organisch (en dus onbetaald) hoger. Er zijn 10 SEO-factoren die zorgen voor een hogere ranking, maak er gebruik van!

Wordt een bezoeker die slechts één pagina bezoekt en geen interactie heeft in Google Analytics weergegeven als een bezoeker die nul seconden op je website is geweest?

Antwoord: Ja, een bezoeker zonder interactie wordt weergegeven als een bezoeker die nul seconden op jouw website heeft gekeken

analyst analytics blur 106344

Wanneer een bezoeker slechts één pagina bezoekt en geen interactie heeft op die pagina, dan kan Google Analytics geen zogenaamde “Timestamp” uitrekenen. Hierdoor is het niet mogelijk om een sessieduur toe te kennen aan dit bezoek. Dit hoeft niet te betekenen dat deze websitebezoeker niet waardevol is. Tip:  Wij analyseren dit bezoekersgedrag, de waarde hiervan en wat data precies betekent uitgebreid in onze Insights-rapporten.

Onze Adwords-topper Wouter kan jou hier uitgebreid over informeren!

Wouter Visser

Wouter Visser (Online Marketeer)

Telefoon: 038 - 386 91 81 E-mail: wouter@impres.nl

Waar staat O.M.T.M. voor?

Antwoord: One Metric That Matters

Alles wat je online onderneemt is meetbaar. Maar hoe zorg je ervoor dat je overzicht houdt tussen alle doelen, KPI’s, etc. Wij doen dit zelf door de One Metric That Matters in oog te houden. Door het belangrijkste doel vast te stellen is het makkelijker om hierop te acteren. Ook hebben dit bewezen succesvol opgepakt voor o.a. Pouw automotive. In het geval van Pouw is de OMTM: conversies. Hier sturen wij op aan door dynamische advertenties in te zetten.

adv visual pouw

Welke drie website zijn in 2018 het meest bezocht in Nederland?

Antwoord: Google, Facebook, Youtube

De top 3 meest bezochte websites in Nederland wordt bezet door platformen waar je zeer gericht op kan adverteren. Haal hier voordeel uit! Neem vrijblijvend contact met ons op en wij leggen je uit hoe.

Is LinkedIn onderdeel van Microsoft?

Antwoord: Ja, LinkedIn hoort bij Microsoft

In 2016 heeft Microsoft voor 26 miljard dollar LinkedIn overgenomen. De eerste jaren was er nog niet veel merkbaar van deze overname maar sinds 2018 wordt er een integratie tussen LinkedIn en Microsoft-producten zoals Word en Outlook uitgerold. Dit betekent dat dit platform steeds belangrijker wordt in de B2B-markt. Speel hier op in met betaalde advertenties of met strategische contentmarketing om juist die belangrijke beïnvloeders en beslissers te bereiken.

Waar kan je een Facebook Pixel voor gebruiken?

Antwoord: Voor remarketing

Een Facebook Pixel is een stukje code van Facebook die je op je website kan zetten. Door deze code te koppelen aan je advertentieaccount in Facebook krijg je inzicht in het gedrag op jouw website van ingelogd Facebook-gebruikers. Op basis hiervan kan je doelgroepsegmenten samenstellen waar advertenties aan getoond worden. Zo ben je op het juiste moment zichtbaar bij de juiste doelgroep. Bingo!

Wat is micro influencermarketing?

Antwoord: Een persoon met 5.000 tot 50.000 volgers op social media

Contentmarketing

Met de komst van Instagram is influencermarketing een hot topic. Vooral B2C-organisaties maken hier gebruik van. Om authenticiteit te bewaren wordt er steeds vaker gekozen om samen te werken met micro influencers: personen met 5.000 tot 50.000 volgers op social media. Hoe je dit werkt én meer trends lees je in onze blog met dé 5 contentmarketingtrends van 2019!

Up to date blijven?

Als kennisdeler van de regio Zwolle op het gebied van creëren van online impact publiceren we vaak blogs, posten we interessante content op onze socials én versturen we nieuwsbrieven. Schrijf je in op onze nieuwsbrief om ook up to date te blijven!

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.