Je vindt hieronder 11 vragen over online marketing (mét antwoorden).

1. Wat is de beste manier om engagement te verhogen op je website?

Antwoord: Plaats diverse typen content op je website

Door het aanbieden van verschillende typen content creëer je een positieve gebruikerservaring van je websitebezoeker waardoor deze eerder geneigd is om verder te klikken. Het is aannemelijk dat zij ook eerder converteren dan websitebezoekers die op een pagina terecht komen waar alleen teksten staan.

Content is er in vele vormen. Bijvoorbeeld: whitepapers, video’s, quizzen, podcasts, FAQ’s en afbeeldingen. Wij streven altijd naar het multidisciplinair inzetten van gecreëerde content zodat we een hoge ROI behalen. Hierdoor wordt contentmarketing een belangrijk onderdeel van de marketingmix.

contentmarketing

2. Hoeveel procent van het aantal zoekopdrachten in de wereld is spraakgestuurd?

Antwoord: 30%

Het aantal zoekopdrachten die spraakgestuurd verzonden wordt neemt in rap tempo toe. Op dit moment ligt het percentage – wereldwijd – op 30%. De verwachting is dat deze trend het komende jaar sterk toeneemt.

Maar let op: voice searches worden anders uitgevoerd dan getypte zoekopdrachten. Sluit jij volledig aan bij de huidige trends en ontwikkelingen binnen zoekmachine optimalisatie? We helpen je graag met jouw SEO-strategie.

Update maart 2023: Inmiddels is dit percentage enorm gestegen. Volgens PWC geeft zo’n 71% van de mensen de voorkeur aan spraakgestuurde opdrachten geven, in plaats van fysiek een zoekopdracht te typen. Think with Google geeft aan dat 27% van de wereldwijde populatie spraakgestuurd zoeken gebruikt op een mobiel apparaat.

3. Welke social ads hebben de hoogste CTR?

Antwoord: Ads met een video

Uit statistieken blijkt dat video’s in advertenties een hogere CTR (click through rate) hebben dan advertenties met één foto of foto carrousel.

Toch blijft adverteren via online kanalen zoals social media kanalen een custom made proces waarbij er constant wordt gekeken welk type media past bij de doelgroep, waar deze doelgroep zich bevindt en hoe zij het best benaderd kunnen worden. Welke online kanalen passen bij jouw organisatie om te adverteren?

Niets missen over online onderwerpen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

4. Wie is Robert Cialdini?

Antwoord: Autoriteit op gebied van beïnvloeden en overtuigen

Robert Cialdini is dé autoriteit op gebied van beïnvloeden en overtuigen. Zijn gedachtegoed wordt vaak gebruik bij het ontwikkelen van online strategieën:

De 7 principes van Cialdini:
1. Wederkerigheid: oogsten door te zaaien
2. Toewijding en consistentie: relatie opbouwen
3. Sociale bevestiging: iemand anders jouw verhaal laten vertellen
4. Sympathie: de gunfactor in oog van derden
5. Autoriteit: aantonen dat je de beste bent
6. Schaarste: creëren F.O.M.O.
7. Eenheid: groepsgevoel aanwakkeren

Bij IMPRES zijn 7 specialisten gecertificeerd als online influence specialist. Deze methodiek is gestoeld op die van Robert Cialdini.

5. Bij welke online marketing-discipline hoort SEO?

Antwoord: grof gezegd hoort SEO tot alle online marketing-disciplines

SEO is een belangrijk onderdeel van de online marketingmix die discipline-overstijgend is. Door het constructief en integraal aanpakken van SEO-activiteiten rankt jouw website organisch (en dus onbetaald) hoger. Hoewel er vele factoren meespelen voor jouw SEO succes, zijn er 10 SEO-factoren die je minimaal op orde moet hebben voor een hogere ranking, maak er gebruik van!

6. Wordt een bezoeker die slechts één pagina bezoekt en geen interactie heeft in Google Analytics weergegeven als een bezoeker die nul seconden op je website is geweest?

analyst analytics blur 106344

Wanneer een bezoeker slechts één pagina bezoekt en geen interactie heeft op die pagina, dan kan Google Analytics geen zogenaamde “Timestamp” uitrekenen. Hierdoor is het niet mogelijk om een sessieduur toe te kennen aan dit bezoek. Dit hoeft niet te betekenen dat deze websitebezoeker niet waardevol is.

Tip: Maak gebruik van onze webanalyses. Wij analyseren bezoekersgedrag, de waarde hiervan en wat data precies betekent uitgebreid, zodat jij meer resultaat behaalt.

Wouter helpt je graag op weg.

employee 500x500 wouter

Wouter Visser (Online Marketeer)

Telefoon: 038-3869181

7. Waar staat O.M.T.M. voor?

Antwoord: One Metric That Matters

Alles wat je online onderneemt is meetbaar. Maar hoe zorg je ervoor dat je overzicht houdt tussen alle doelen, KPI’s, etc. Wij doen dit zelf door de One Metric That Matters in oog te houden. Door het belangrijkste doel vast te stellen is het makkelijker om hierop te acteren. Ook hebben we dit bewezen succesvol opgepakt voor o.a. Pouw automotive. In het geval van Pouw is de OMTM: conversies. Hier sturen wij op door dynamische advertenties in te zetten.

adv visual pouw

8. Welke drie website zijn in 2020 het meest bezocht in Nederland?

Antwoord: Google, Youtube, Facebook

De top 3 meest bezochte websites in Nederland wordt bezet door platformen waar je zeer gericht op kan adverteren. Haal hier voordeel uit! Neem vrijblijvend contact met ons op en wij leggen je uit hoe.

9. Is LinkedIn onderdeel van Microsoft?

Antwoord: Ja, LinkedIn hoort bij Microsoft

In 2016 heeft Microsoft voor 26 miljard dollar LinkedIn overgenomen. De eerste jaren was er nog niet veel merkbaar van deze overname maar sinds 2018 is er een integratie tussen LinkedIn en Microsoft-producten zoals Word en Outlook uitgerold. Dit betekent dat dit platform steeds belangrijker wordt in de B2B-markt. Speel hier op in met online advertenties of met strategische contentmarketing om juist die belangrijke beïnvloeders en beslissers te bereiken.

10. Waar kun je een Facebook Pixel voor gebruiken?

Antwoord: voor inzicht in de doelgroep die op jouw weboplossing zit. Vervolgens kun je deze inzetten voor remarketing

Een Facebook Pixel is een stukje code van Facebook die je op je website kan zetten. Door deze code te koppelen aan je advertentieaccount in Facebook krijg je inzicht in het gedrag op jouw website van ingelogde Facebook-gebruikers. Op basis hiervan kan je zelf doelgroepen samenstellen waar advertenties aan getoond worden. Zo ben je op het juiste moment zichtbaar bij de juiste doelgroep. Bingo!

11. Op welke dag kan je het best een B2B-nieuwsbrief versturen?

Antwoord: Donderdag

Een B2B-nieuwsbrief kan het beste op donderdag om 10.00 ’s ochtends verstuurd worden. Maar dit werkt zeker niet altijd omdat dit natuurlijk per bedrijf en branche kan verschillen. Het is slim om te testen met verschillende tijdstippen. Bekijk daarna wat het beste werkt voor jouw bedrijf.

Daarnaast moeten we de kanttekening maken dat er verschillende beste tijdstippen zijn. Het maakt namelijk uit of je gaat voor open ratio of juist doorklik ratio.

Up to date blijven?

We publiceren regelmatig blogs, posten interessante content op onze socials én versturen nieuwsbrieven. Schrijf je in op onze nieuwsbrief om ook up to date te blijven!